وزارت خارجه فلسطین از تشکیل کمیته تحقیقات شورای حقوق بشر درباره جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه استقبال کرد اما وزارت خارجه دولت رژیم اشغالگر از این اقدام شورای حقوق بشر سازمان ملل انتقاد و آمریکا هم تاسف شدید خود را نسبت به این مصوبه اعلام کرد.

جنایات اسرائیل در غزه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، وزارت خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای از تصویب تشکیل کمیته تحقیقات شورای حقوق بشر درباره جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه استقبال کرد. سایت شبکه روسیا الیوم گزارش داد این وزارتخانه ضمن تشکر از کشورهایی که به تشکیل این کمیته رای مثبت دادند، اعلام کرد: این تصمیم بیانگر تمایل جامعه بین‌الملل برای پیشبرد روند محاکمه، مجازات، اجرای قانون و حفاظت از حقوق بشر فلسطین است.

وزارت خارجه فلسطین در ادامه نسبت به مواضع کشورهایی که با تصویب این کمیته مخالفت کرده ابراز تاسف کرد و این اقدام آنها را غیر اخلاقی خواند و تاکید کرد، این کشورها سیاست دوپهلو را در پیش گرفته و با این شکل رای دادن جانبداری‌شان از جنایات رژیم اشغالگر را نشان دادند. این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود تاکید کرد که برای تسریع در روند تشکیل کمیته مذکور تلاش خواهد کرد و خواستار کمک جامعه بین‌الملل به این کمیته و همکاری با آن شد.

در مقابل، وزارت خارجه دولت رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای به شدت از تصویب تشکیل کمیته تحقیقات شورای حقوق بشر درباره جنایات این رژیم در جنگ اخیر غزه انتقاد کرد و آن را "شکستی اخلاقی" خواند. وزارت خارجه دولت رژیم صهیونیستی در این بیانیه مدعی شد: هدف از این تحقیقات سرپوش گذاشتن بر جنایات حماس است و به همین دلیل اسرائیل آن را رد کرده و با این تحقیقات همکاری نخواهد کرد.

ابراز تاسف شدید آمریکا از مصوبه شورای حقوق بشر سازمان ملل

همچنین آمریکا "تاسف شدید" خود را نسبت به مصوبه شورای حقوق بشر سازمان ملل برای آغاز تحقیقات بین المللی درخصوص جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه ابراز کرد. هیات آمریکا در سازمان ملل در ژنو در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام شورای حقوق بشر تهدیدی برای سنگ اندازی در مسیر پیشرفت حاصله است.

آمریکا عنوان ناظر را در شورای حقوق بشر دارد اما حق رای دهی ندارد و طی این جلسه شورای حقوق بشر که طی روز ادامه یافت و مصوبه ارائه شده توسط سازمان همکاری اسلامی و هیات فلسطین در سازمان ملل را تصویب کرد، هیات آمریکا صحبت نکرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشست پنج شنبه خود در ژنو، تشکیل کمیته تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را تصویب کرد. تشکیل کمیته تحقیقات درباره جنایات رژیم اشغالگر با ۲۴ رای موافق در برابر ۹ رای مخالف و ۱۹ رای ممتنع اعضا صورت گرفت.

کد خبر 603942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha