آیا با راهکارهای مراقبت و نگهداری از تلویزیون‌های ال‌ای‌دی آشنایی دارید؟ اگر پاسخ شما منفی است توصیه می‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید.

افزایش عمر تلویزیون lcd

امروزه به دلیل وجود بسیاری از کانال های تلویزیونی در زمینه های مختلف مانند ورزش ، فیلم ، اخبار ، سرگرمی و غیره افراد تمایل زیادی به تماشای برنامه های تلویزیونی برای گذراندن وقت آزاد خود دارند .تلویزیون های ال ای دی با توجه به اینکه از کیفیت تصویر و صدای خوبی برخوردار هستند ، از طرفداران زیادی برخوردار بوده و با توجه به اینکه منبع اصلی سرگرمی افراد به حساب می آیند کوچکترین ایراد یا مشکل در آن ها ناراحت کننده و آزاردهنده می باشد.
راه های مختلفی برای مراقبت و نگهداری از تلویزیون های ال ای دی جهت افزایش عمر این دستگاه ها وجود دارند که کارشناسان امداد تی وی مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون در تهران ، آنها را با شما در میان می گذارند .

نحوه مراقبت و نگهداری از تلویزیون ال ای دی

۱. تنظیم روشنایی در تلویزیون ال ای دی

تلویزیون های ال ای دی دارای لامپ های سفید یا گاهی لامپ های RGB هستند که با گذشت زمان ممکن است کم نور شوند.
باید توجه داشته باشید که کم نور شدن این لامپ ها نشان دهنده پایان عمر آن ها می باشد .
شما می توانید با کاهش روشنایی تلویزیون ال ای دی خود ، عمر آن را افزایش دهید. 
زیرا به طور کلی در اکثر تلویزیون های ال ای دی به صورت پیش فرض و اتوماتیک روشنایی در بیشترین میزان خود تنظیم شده است که این مسئله بر روی طول عمر آنها تاثیر منفی می گذارد .با تغییر تنظیمات و کاهش سطح روشنایی دستگاه می توانید باعث دوام بیشتر آنها شوید.

۲. تنظیم کنتراست تلویزیون

علاوه بر روشنایی تلویزیون های ال ای دی سعی کنید سطح کنتراست آنها را نیز پایین بیاورید .
منظور از کنتراست تفاوت بین تیره ترین و روشن ترین رنگ ها است . هرچه سطح کنتراست بالاتر باشد انرژی بیشتری مصرف نموده و بنابراین بر روی طول عمر آن تاثیر منفی می گذارد.
باید توجه داشته باشید که اکثر تلویزیون ها دارای تنظیمات استاندارد یا فیلم هستند و بهتر است در هنگام تنظیم کنتراست یکی از این دو حالت را انتخاب کنید.
زیرا باعث صرفه جویی در مصرف انرژی شده و در نتیجه به افزایش عمر دستگاه نیز کمک می کنند.

۳. برای تمیز کردن تلویزیون از پارچه میکرو فیبر استفاده کنید.

برای افزایش عمر تلویزیون ال ای دی بسیار مهم است که دستگاه را به طور منظم تمیز نموده و گرد و غبار روی آن را پاک کنید .
زیرا گرد و غبار بیش از حد معمول ، می‌تواند به تلویزیون آسیب برساند .بنابراین باید از جمع شدن گرد و غبار بر روی تلویزیون یا اطراف آن جلوگیری کنید.
اما برای گردگیری دستگاه حتما از پارچه میکرو فیبر استفاده کنید ، زیرا این پارچه ها برای تمیز کردن اشیاء حساس بسیار موثر عمل می کنند.

۴. عدم استفاده از محلول های پاک کننده

از محلول های پاک کننده برای تمیز کردن تلویزیون های ال ای دی اجتناب کنید ، حتی اگر مطمئن باشید که به صفحه آسیب نمی رساند.محلول های پاک کننده معمولاً آسیب هایی در تلویزیون ایجاد می کنند که دستگاه دیگر قابل تعمیر نمی باشد.

۸ نکته برای افزایش طول عمر تلویزیون ال‌ای‌دی از امداد تی‌وی

۵. استفاده از تنظیم کننده ولتاژ یا محافظ برق

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای مراقبت و نگهداری از تلویزیون ال ای دی خود انجام دهید، نصب و استفاده از تنظیم کننده ولتاژ می باشد که دستگاهی برای محافظت از وسایل در برابر نوسانات برق است.
مطمئنا در تمام خانه ها چندین وسیله الکترونیکی وجود دارد. به دلیل آن که ممکن است کاهش برق خصوصاً اگر تمام دستگاه ها به صورت همزمان استفاده شوند ، هر از گاهی اتفاق بیفتد و این کاهش برق برای تلویزیون ال ای دی بسیار مضر هستند، بنابراین می توانید با نصب یک تنظیم کننده ولتاژ یا محافظ از دستگاه‌های الکترونیکی خود محافظت کنید.

۶. انرژی دستگاه خود را با خاموش کردن تلویزیون حفظ کنید.

یکی از کارهایی که می توانید برای اطمینان از افزایش عمر تلویزیون ال ای دی خود انجام دهید خاموش کردن آن می باشد.
برخی از افراد فکر می کنند که روشن نگه داشتن تلویزیون برای ایجاد سر و صدا ایرادی ندارد ، زیرا از نظر آنها ۶۰۰۰۰ ساعت زمان زیادی برای عمر تلویزیونی می باشد.
اما آنها متوجه نیستند که اگر تلویزیون بیهوده و فقط برای ایجاد سر و صدا روزانه به اندازه سه ساعت روشن باشد در طی یک سال هزار ساعت شده و طول عمر دستگاه کاهش می یابد . به همین دلیل است که باید در صورت عدم استفاده از تلویزیون آن را خاموش کنید.

۷. ایجاد تهویه

یکی از دلایل اصلی خراب شدن تلویزیون های ال ای دی این است که اغلب بیش از حد گرم می شوند. با قرار دادن این دستگاه ها در جایی که هوا عبور می‌کند می‌توانید مانع از گرم شدن و خراب شدن تلویزیون ال ای دی خود شوید.
سیستم تهویه تلویزیون های ال ای دی در پشت صفحه آنها وجود دارد ، بنابراین باید فضای بین دستگاه و دیوار حداقل ‏۱۰ یا ۱۵ سانت باشد.
امروزه می توان بیشتر تلویزیون های ال ای دی را بر روی دیوار نصب نمود اما با توجه به اینکه این مسئله مانع از جریان یافتن هوا بین دستگاه و دیوار می‌شود باید از انجام این امر خودداری نمود.

۸. از قرار دادن تلویزیون در محیط هایی با دمای پایین خودداری کنید.

دماهای پایین به علت ایجاد تراکم می توانند به سایر قسمت های داخل ال ای دی نفوذ نموده و باعث خراب شدن این دستگاه ها شوند .
بنابراین یکی از راه های مراقبت و نگهداری از تلویزیون ال ای دی عدم روشن کردن آنها در دمای انجماد می باشد.

برای تعمیر تلویزیون ال ای دی در تهران به کجا مراجعه کنیم ؟

در صورت نیاز به سرویس و تعمیر انواع تلویزیون در تهران ، مجموعه امداد تی وی ، می تواند در کمترین زمان پاسخگوی شما باشد. 
امداد تی وی با داشتن تعمیرگاه مجهز ، پرسنل مجرب و ۳۰ سال سابقه در زمینه تعمیر تلویزیون ، هم اکنون یکی از قویترین مراکز تعمیر تلویزیون در تهران است که تعمیرکاران خود را به سراسر تهران اعزام می نماید . 
تعمیر تلویزیون سونی در تهران 
تعمیر تلویزیون ال جی در تهران 
تعمیر تلویزیون سامسونگ در تهران
. تعمیر بک لایت ، مین برد ، صفحه نمایش  انواع تلویزیون 
از خدمات رایج امداد تی وی است . 

امداد تی وی : مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون در تهران
  ۰۹۳۳۵۰۵۱۲۱۲ - ۶۶۹۷۱۲۱۲ -۰۲۱
www.emdadtv.com

کد خبر 603622

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha