رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: در دوران پساکرونا ۳۲ تا ۳۷ درصد افت کیفی در درس علوم و ۵۰ تا ۶۳ درصد افت یادگیری در درس ریاضی پیش‌بینی شده است.

دانش‌آموزان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه موضوع دسترسی و کیفیت در سطح ملی و بین‌المللی دچار فراز و فرودهایی شده است، اظهار کرد: مطالعات بین‌المللی در حوزه آموزش در دوران کرونا انجام گرفته است و این آمارها باید در دوران پساکرونا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و کاستی‌های این دوران پس از کرونا جبران شود.

وی ادامه داد: در سطح بین‌المللی مطالعات مستمری انجام شده است و یک مطالعه موردی که بین دانش‌آموزان پایه‌های سوم تا هفتم و بین بیش از ۵ میلیون دانش‌آموز با رویکرد آینده‌نگرانه نشان می‌دهد ۳۲ تا ۳۷ درصد افت کیفی در درس علوم و ۵۰ تا ۶۳ درصد افت یادگیری در درس ریاضی پیش‌بینی شده است.

باقرزاده گفت: همچنین با شبیه‌سازی داده‌های ۱۵۷ کشور جهان نشان می‌دهد آموزش در کنار معیشت، بین ۰/۳ تا ۰/۹ باعث افت کیفی شده است. همچنین طولانی شدن تعطیلی مدارس می‌تواند باعث کاهش نرخ برگشت‌ناپذیری دانش‌آموزان به مدارس شود و افت یادگیری بر اثر انباشت افت در یادگیری‌های قبلی هم خواهیم داشت.

کد خبر 603602

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha