وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو از رایزنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره برجام و مذاکرات جاری در وین خبر داد.

نتانیاهو و بلینکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که به سرزمینهای اشغالی سفر کرده است در نشست خبری با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این دیدار درباره مذاکرات کنونی در وین درباره برجام و بازگشت واشنگتن به این توافق با نتانیاهو رایزنی کرده است. 

براساس گزارش تایمز اسرائیل، وزیر خارجه آمریکا با تاکید چند باره به تعهدات آمریکا بر امنیت اسرائیل، درباره بازسازی غزه بعد از حملات و جنایات رژیم صهیونیستی نیز گفت: غزه باید دوباره بازسازی شود اما این نباید حماس را منتفع کند. 

بلینکن اضافه کرد، من از طرف رئیس جمهور بایدن به تل آویو آمدم تا تعهد واشنگتن به امنیت اسرائیل را ثابت کنم و همچنین برای تامین امنیت گسترده‌تر درباره کاهش تنشها در کرانه باختری و بیت المقدس تمرکز کنیم. 

وی تاکید کرد، آمریکا به طور کامل از حق رژیم صهیونیستی در دفاع از خود در برابر حملات(مقاومت فلسطین) حمایت می‌کند.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که نظامیان رژیم صهیونیستی با ایجاد محدودیت و درگیری در اطراف مسجد الاقصی علیه فلسطینیها از زمان شروع ماه مبارک رمضان و همچنین تلاش برای اخراج ساکنان محله شیخ جراح زمینه ساز بروز درگیریهای گسترده و در نهایت تنشهای نظامی را موجب شده بود. 

بلینکن که بعد از جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به فلسطین اشغالی سفر کرده است افزود: من همچنین برای بازسازی روابط واشنگتن با مردم و تشکیلات خودگردان فلسطینی به منطقه سفر کرده‌ام( اشاره‌ای به تیرگی روابط میان واشنگتن و تشکیلات خودگردان در دوران دونالد ترامپ).

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در این نشست خبری از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت قاطعانه از حق اسرائیل در دفاع از خود و همچنین حمایت بلینکن در بازسازی و توسعه سامانه ضد موشکی گنبد آهنین تشکر و قدردانی کرد.

بنیامین نتانیاهو همچنین مدعی شد اگر حماس آتش بس را نقض کند با پاسخ بسیار محکمی مواجه خواهد شد. 

وی در ادامه به بلینکن گفت: ضروری است که درباره گسترش طرح عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی و جهان اسلام و تعمیق معاهدات صلحی که درحال حاضر وجود دارد با یکدیگر همکاری کنیم. 

درحالیکه محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی خسارات انسانی و مالی زیادی به فلسطینیهای ساکن غزه وارد کرده است، نتانیاهو مدعی شد: ما همچنین درباره بهبود شرایط فلسطینی‌ها، شرایط انسانی در غزه و رشد و توسعه اقتصادی در کرانه باختری با مشارکت جامعه بین‌المللی بحث و رایزنی کردیم.

وزیر خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) در اولین سفر خود به منطقه غرب آسیا، وارد فلسطین اشغالی شده است.

پیش از این گزارش شده بود، علاوه بر مسئله جنگ اخیر رژیم صهیونیستی با نوار غزه و تاکید بر حفظ آتش‌بس، موضوع ایران و مذاکرات وین هم در دستور کار دیدار وی با مسئولان تل‌آویو است.

کد خبر 603445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha