رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، آخرین وضعیت تولید واکسن کووایران برکت را تشریح کرد و گفت: تاکنون حدود یک میلیون دوز از این واکسن تولید شده است‌ و به‌دلیل اینکه هنوز اجازه مصرف عام داده نشده، ما سرعت را کمی کم کردیم.

واکسن هنرمندان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: فاز سوم تقریبا به ۵۰ درصد کار خود رسیده و تولید هم در حال انجام است. همچنین در حال انبار کردن واکسن هستیم تا به محض اینکه وزارت بهداشت اجازه دهد، اینها را در اختیارشان قرار دهیم تا تزریق انجام بشود.

وی افزود : نتایج فاز یک و ۲ و ۳ بسیار خوب بوده است. تصور می‌کنیم در همین ماه جاری بتوان واکسیناسیون عمومی را با تولیدات ستاد اجرایی فرمان امام انجام داد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره میزان واکسن تولیدشده تاکنون نیز گفت: تقریبا بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون دوز تولید شده است‌ و به‌دلیل اینکه هنوز اجازه مصرف عام داده نشده، ما سرعت را کمی کم کردیم. چرا که انبار و نگهداری آن موضوع خاصی است. ولی امکانات تولید به خوبی فراهم شده تا ظرف یک تا ۱.۵ ماه آینده بتوانیم ۴ تا ۵ میلیون دوز واکسن را تحویل دهیم.  

کد خبر 603340

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    3 1
    ببخشید چرا نظر ما رو منتشر نمی کنید؟ این که هنوز به این سوالات پاسخ داده نشده که چرا سازندگان واکسن، به دنبال اخذ مجوز از سازمان جهانی بهداشت نیستند؟ چرا پاسخ ندادند که آیا این واکسن در مقابل نوع جهش یافته ویروس مثل هندی و آفریقایی هم موثر می تونه باشه یا نه؟ واقعا نیازی به این همه عجله نیست. لطفا اول این ابهامات رو برطرف کنید و بعد به فکر تولید انبوه باشید. این حق ما مردم هست که جواب این سوالات رو بدونیم.