نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برخی افراد و گروه‌ها اعلام کرده‌اند که در انتخابات حضور نیافته و یا جناح خود را از شرکت در انتخابات بازمی‌دارند و حال آنکه این رفتار، چون مانع شدن از برگزاری نماز، که خداوند واجب کرده است، رفتاری با نشانه کفر و شرک در دین خداست.

علم الهدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی عصر دوشنبه در نشست بصیرت افزایی و روشنگری که به مناسبت پاسداشت حماسه فتح خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی برگزار شد، اظهار داشت: در اندیشه سیاسی لیبرال دموکرات، فرد می تواند که در انتخابات از حق خود استفاده کند یا نکند، ولی در دین اسلام این حق یک تکلیف و واجب شرعی است و به همین دلیل مشارکت در انتخابات یک امر دینی است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) که "هر کس صبح کند و به امور مسلمانان همّت نورزد، مسلمان نیست"،  افزود: برداشت عمومی این است که این حدیث تنها به امور فردی مسلمانان همچون یاری در تامین معیشت و رفع گرفتاری افراد اشاره دارد و حال آنکه امور مسلمانان مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه اسلامی را نیز دربر می‌گیرد.

رییس ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، شرکت در انتخابات را از مصادیق امر به خوبی دانست و عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جمهوری اسلامی ایران در تشریح مبانی انقلاب موثر است و به میزانی که در امر به معروف پیشرفت داشته باشیم، نظام مستحکم تر می‌شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: حضرت امام (ره) برای آنکه فرماندهان، جناح‌ها و مردم مغرور نشوند این پیروزی را نتیجه یاری خدا دانستند تا بقیه بدانند در این امور هیچکاره هستند.

آیت الله علم الهدی افزود: خدا در عملیات «بیت المقدس» به واسطه آنکه رزمندگان اسلام نه برای نتیجه که برای رضای خدا و شهادت در راه او قیام کردند، توان پیروزی بر استحکامات بسیار رژیم صدام و فتح خرمشهر را نصیب آنها کرد.

وی اظهار کرد: در سال ۱۹۶۷ میلادی رژیم صهیونیستی تنها با ۲ میلیون نفر جمعیت توانست ظرف ۶ روز بر بیش از ۸۰ میلیون جمعیت اعراب مسلمان پیروز شود و این در حالی است که کشور مصر در آن زمان توان موشکی و یکی از ارتش‌های قوی منطقه را داشت ولی خدا هیچ یاری و نصرتی نصیب مسلمانان نکرد زیرا آنها نه برای رضای خدا، که برای نژاد، آب و خاک به جنگ با رژیم صهیونیستی رفتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور ادامه داد: اقتصاددانان پیش بینی کرده اند که تا روی کار آمدن دولت بعد،  تورم به بیش از ۴۷ درصد خواهد رسید و این در حالی است که ۱۳ هزار میلیارد دلار بدهی بانکی نیز وجود دارد و تکلیف بودجه هم به درستی مشخص نشده است و بر این اساس دولت آتی دچار مشکلاتی خواهد بود.

وی گفت: در این انتخابات نیز مردم باید همچون حضور در فتح خرمشهر، برای رضای خدا حاضر شوند تا با یاری او بتوان این مشکلات را حل کرد.

آیت الله علم الهدی افزود: بر همین اساس باید در انتخابات به فردی رای داد که خداباور باشد، معروف را بشناسد و به روز قیامت و پاسخگویی در آن اعتقاد داشته باشد، تا بر این اساس او شب و روز خود را وقف به سر و سامان رساندن کشور کند.

کد خبر 603266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha