مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
۰ نفر

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت گفت: شهر مشهد به عنوان مرکز استان خراسان رضوی عملکرد بسیار خوبی در بحث هوشمندسازی داشته و بعد از تهران هوشمندترین شهر کشور است.  

هوشمندسازی

حمیدرضا روحبخش در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین افزود: شهرداری مشهد اقدامات بسیار خوبی در خدمات‌رسانی هوشمند برای شهروندان انجام داده است، همچنین دستگاه‌های دیگر در زمینه هوشمندسازی سلامت، مدارس و... اقدامت موثری را داشته‌اند.

وی با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اقدامات بسیار خوبی در زمینه هوشمندسازی خدمات سلامت از جمله الکترونیکی شدن صدور نسخه انجام داده است، ادامه داد: آموزش و پرورش استان نیز در زمینه هوشمندسازی مدارس پیشرفت‌های خوبی داشته است که نمونه آن را می‌توان در برگزاری کلاس‌های آنلاین مشاهده کرد.

روحبخش اظهار کرد: بیمه خدمات درمانی در خراسان رضوی نیز تا چند ماه آینده به طور کامل دفترچه‌های بیمه را جمع‌آوری و این خدمات را کاملا هوشمندسازی خواهد کرد. شرکت‌های خدماتی مثل آب و برق در حال حاضر اکثر خدمات را خود را هوشمندسازی کرده و از طریق پایگاه اینترنتی انجام می‌دهند.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت گفت: بعد از شهر مشهد به عنوان کلان‌شهر استان، شهرهای دیگر خراسان رضوی نیز مثل نیشابور، سبزوار و تربت حیدریه بسیاری از خدمات شهری را هوشمندسازی کرده و به صورت الکترونیک انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه بعضی از خدمات هوشمندسازی جنبه ملی دارند و باید وزارتخانه‌ها ورود کرده و اقدامات هوشمندسازی را انجام بدهند، افزود: این اقدامات بر اساس برنامه نقشه راه توسعه دولت الکترونیک انجام می‌شود و خراسان رضوی نیز با ظرفیت‌های بالایی که دارد از این مزایای الکترونیک بهره‌مند می‌شود.  

این مقام مسئول ادامه داد: در بخش کسب‌وکارهای آنلاین شرکت‌های استارتاپی خراسان رضوی بسیار خوب عمل کردند به طوری که بعد از تهران، مشهد به عنوان دومین شهر موفق در زمینه کسب‌وکارهای آنلاین در کشور معرفی شده است.

روحبخش با اشاره به اینکه شرکت‌های استارتاپی با اقدامات هوشمندانه به شکل بی. تو. سی به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند، همچنین خدمات بی. تو. بی(صاحبان کسب‌وکار برای صاحبان کسب‌وکار) نیز در استان انجام می‌شود، گفت: بسیاری از کسب‌وکارهایی که به صورت سنتی فعالیت می‌کردند با استفاده ار راهکارهای استارتاپی وارد حوزه‌های دیجیتال شدند.

وی ادامه داد: استانداری خراسان رضوی از استقرار نظام نوآوری در بدنه سیستم دولتی، بخش خصوصی و همراه کردن مردم با خدمات هوشمندسازی همواره حمایت کرده و تا حدود زیادی در این زمینه به موفقیت رسیده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: شهر مشهد اقدامات لازم را انجام داده تا انتخابات پیش رو که در خرداد برگزار خواهد شد را به صورت الکترونیک و بدون حضور فیزیکی شهروندان انجام بدهد.

روحبخش با اعلام اینکه بزرگ‌ترین شبکه هوشمند دولت با ۴ هزار ۲۰۰ کاربر که شامل ادارات شهرستان‌ها و دهیاری‌ها در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کند، این ادارات مکاتبات خود را در این بستر جابه‌جا می‌کنند که قبل از این از طریق اداره پست انجام می‌شد، گفت: استانداری هوشمندسازی را از مشهد آغاز کرده و در آینده نزدیک در تمامی شهرستان‌ها و حتی روستاهای استان خدمات را به شکل الکترونیک ارائه خواهد داد.  

وی در پایان افزود: صرفه‌جویی در هزینه‌ها، تسریع انجام کارها، حذف موازی کاری‌ها، تکریم ارباب‌رجوع، حفظ حقوق شهروندی، رضایتمندی شهروندان و... از مزایای هوشمندسازی خدمات است که می‌تواند هزینه‌ها را چندین میلیارد کاهش داده و صرف خدمات دیگر برای شهروندان کند.

کد خبر 602580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha