مجموع نظرات: ۳
جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

رئیس اتحادیه نانوایی‌های کرمانشاه با بیان اینکه نان کرمانشاه از نظر کیفیت پخت جز مرغوب‌ترین‌های کشور است است، افزود: هزار نانوایی یارانه‌ای و آزادپز در شهرستان کرمانشاه فعالیت می‌کنند و قرار نیست نان در کرمانشاه امسال گران شود.

نانوایی

"اعتضاد علیزاده" در گفت و گو با همشهری آنلاین گفت: بیش از ۲ هزار نانوایی دولتی و آزادپز در کرمانشاه مشغول فعالیت هستند. از این تعداد هزار نانوایی در شهر کرمانشاه نان می‌پزند.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف نان در استان کرمانشاه ۸ کیلوگرم است، افزود: حدود ۴۰ درصد مردم شهری و ۶۰ درصد روستاییان در استان کرمانشاه نان مصرف می‌کنند.

رئیس اتحادیه نانوایی‌های کرمانشاه گفت: با وجود اینکه جایگاه نان کرمانشاه از لحاظ کیفیت و مرغوبیت پخت در رتبه های اول کشور قرار دارد.  

وی با اشاره به ازدحام و شلوغی برخی نانوایی‌های سطح شهر، افزود: عمده مشکل در پخت نان کرمانشاه استفاده از نمک بیش از حد مجاز است. نانواها برای پخت به‌عمل آوردن خمیر، مجبور به زدن نمک بیش از حد مجاز می‌شوند.  

علیزاده اضافه می‌کند: کیفیت آرد، تجهیزات و دستگاه‌ها نانوایی‌ها و مهارت کارگران نانوا از عواملی است که بر کیفیت نان موثر است. ۵۰ درصد مشکلات نان استان به کیفیت گندم و ۵۰ درصد دیگر به تجهیزات نامناسب و کارگران غیر حرفه‌ای بر می‌گردد.  

وی گفت: قیمت نان در کرمانشاه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافت و امسال دیگر قرار نیست قیمت نان در کرمانشاه افزایش پیدا کند.

درحالی‌که کرمانشاه در تولید گندم رتبه پنجم و یکی از قطب های کشور است و ۱۴ کارخانه آردسازی مجهز نیز در استان نیاز کرمانشاه اما بی کیفتی نان مردم را آزار می‌دهد.

سند راهبردی سلامت نان استان نیز که قرار بود تا پایان سال۹۹ تنظیم شود، یکی از برنامه‌های راهبردی استان برای بالا بردن کیفیت نان در استان است تا بر کیفیت نان از تولید تا سفره مردم بررسی و نظارت کند.

کد خبر 602474

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha