برخی منابع به دیدار سه ساعته رئیس جمهوری سوریه با رهبران و نمایندگان گروه‌های فلسطینی اشاره کردند و به جزئیات بیشتری از آن پرداختند.

بشار اسد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، الاخبار گزارش داد که «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه روز گذشته با هیئتی از رهبران نمایندگان گروه‌های فلسطینی که شامل طیفی گسترده از نمایندگان گروه‌ها و در راس آنها  «زیاد النخاله»، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود، دیدار و گفتگو کرد.

برخی منابع اعلام کردند که این دیدار که سه ساعت به طول انجامیده است، بسیار عالی و ممتاز بوده است.

در این دیدار فلسطینی به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و بشار اسد به اهتمام خاصی به آن گوش فرا داده است و رئیس جمهور سوریه از وحدت و انسجام و دلاوری ملت فلسطین تمجید کرده است واز اهمیت حمایت مردمی عربی و جهانی از فلسطین سخن به میان آورده است.

رئیس جمهور سوریه با اشتباه بزرگ توصیف کردن پیمان «اسلو» تاکید کرده است که سوریه همواره ضد این پیمان‌ها و ضد کمیته چهارجانبه است زیرا مذاکرات به شیوه چهارجانبه یعنی مذاکره زیر سقف خواسته‌های آمریکا.

رئیس جمهور سوریه ضمن خوش آمدگویی به همه مبارزان مقاومت بدو استثنا، از این هیئت استقبال کرد و هنگامی که نام حماس ذکر شد، تکرار کرد همه رزمندگان مقاومت.

بشار اسد تاکید کرد:  سوریه برای هر آنچه شما نیاز دارید آماده است. ما از نظر نظامی و سیاسی بخشی از محور مقاومت هستیم. تصمیمی سوریه برای بازسازی اردوگاه «الیرموک» پابرجاست و ما با هم سازوکار اجرایی را دنبال می‌کنیم.

وی در عین حال بر اهمیت حق بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمینشان تاکید کرد.

درواکنش به موضع گیری رئیس جمهور سوریه، «اسامه حمدان» از رهبران حماس به شبکه المیادین گفت: موضع اسد در حمایت از مقاومت موضع عجیب و غافلگیرکننده‌ای نیست. طبیعی است که رابطه با دمشق به وضع سابق آن بازگردد و امیدواریم که دمشق پایتخت مقاومت و حامی حق فلسطینی ها باقی بماند.

«بشار اسد» روز پنجشنبه در دیدار با شماری از رهبران و نمایندگان گروه‌های فلسطینی بار دیگر بر موضع ثابت سوریه در قبال فلسطین و حمایت از مبارزات ملت فلسطین و مقاومت مشروع آنان در دفاع از خود و استیفای حقوق شان تاکید کرد.

در این دیدار آخرین تحولات در سرزمین‌های اشغالی و ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و اقدامات این رژیم در ارتباط با اخراج فلسطینی‌ها از سرزمین‌های شان در قدس که با هدف تغییر وضعیت و هویت این شهر صورت می‌گیرد، بررسی شد.

اعضای هیئت فلسطینی نیز تاکید کردند که پایداری سوریه در جنگ علیه گروه‌های تروریستیِ مورد حمایت برخی کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی، در تحکیم مقاومت ملت فلسطین نقش داشت. آنان همچنین تداوم حمایت های سوریه از ملت فلسطین و مقاومت و یکپارچگی آن را ستودند.

اعضای این هیات همچنین تاکید کردند که حوادث اخیر در فلسطین و اقدام رژیم اشغالگر در ارتباط با کشتار ملت فلسطین و نابودی سرزمین‌های فلسطینی نشان می‌دهد که گزینه مقاومت، مبنای بازپس گرفتن حقوق و سرزمین های غصب شده است.

اعضای این هیئت تاکید کردند که تحولات اخیر در فلسطین و کشتار و ویرانی اراضی فلسطینی تاکیدی بر این نکته است که گزینه مقاومت برای بازپس گیری حقوق و اراضی غصب شده یک اصل اساسی است.

کد خبر 602427

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha