مجموع نظرات: ۱
جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
۰ نفر

عضو شورای شهر رشت خواستار موافقت استاندار گیلان با ترک تشریفات مناقصه و نیز تخصیص اعتبار ۳ میلیارد تومانی به رصدخانه‌ کوشیار گیلانی شد.

رصدخانه

محمدحسن عاقل منش، با بیان اینکه رصدخانه‌ کوشیار گیلانی آماده‌ بهره برداری است به همشهری آنلاین گفت: در صورت موافقت استاندار لوازم مورد نیاز رصدخانه با تخصیص اعتبارات ملی خریداری می‌شود.

عاقل منش اضافه کرد: رصدخانه کوشیار گیلانی در محدوده تالاب عینک رشت سالها است با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل تامین نشدن امکانات و تجهیزات، عملاً بلااستفاده مانده و روز به روز بر فرسوده شدن ساختمان آن افزوده می‌شود. سال گذشته از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعتبار ۳ و نیم میلیارد تومانی ویژه‌ای برای تکمیل و تجهیز این رصدخانه اختصاص یافت که جذب آن نیازمند همکاری و جدیت مسؤولان استانی با مدیریت شهری است.

این عضو شورای شهر رشت با بیان این که شورای شهر رشت نیز اعتبار یک میلیارد تومانی برای تکمیل تجهیزات رصد خانه مصوب کرده است، افزود: شهرداری تاکنون دو بار برای جلب پیمانکار در راستای خرید لوازم موردنیاز رصدخانه مناقصه برگزار کرده اما به دلیل افزایش قیمت‌ها و لزوم خریداری تجهیزات از خارج کشور تاکنون هیچ پیمانکاری در این مناقصه شرکت نکرده است.

 عاقل منش به فرصت کم بهره مندی از اعتبار مصوب اشاره کرد و افزود: اگر مدیریت شهری نتواند این اعتبار را تا تیر ماه امسال جذب کند، فرصت تخصیص آن از رشت گرفته خواهد شد. اگر مجددا فراخوان مناقصه صادر شود، بعید است تا تیر ماه بتوان پیمانکار ذیصلاح را در مدت قانونی برای اجرای پروژه پیدا کرد. لذا از استاندار تقاضا داریم که با موافقت با ترک‌ تشریفات مناقصه، اقدامات لازم برای واگذاری مسئولیت خرید لوازم موردنیاز رصدخانه به دانشگاه فردوسی مشهد امکانپذیر شود.

وی تأکید کرد: سال گذشته نیز شورای شهر رشت اعتباری معادل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای رصد خانه کوشیار گیلانی مصوب کرد که به دلیل عدم استقبال پیمانکاران تحقق نیافت.

کد خبر 602365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha