یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

گروه ورزشی: در یکی از مهمترین رویدادهای المپیک پکن، تیم بسکتبال چین میزبان تیم آمریکا است.

انتظار می‌رود میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به تماشای این مسابقه بنشینند و جرج بوش، رئیس‌جمهور آمریکا هم جزو تماشاگران حاضر در سالن خواهد بود. بلیت این بازی، احتمالاً بعد از مراسم افتتاحیه، کمیاب‌ترین بلیت مسابقات المپیک است.

چین با داشتن یائومینگ (پرچمدار کاروان چین) و یی‌جیان‌لیان، دو بازیکن شاغل در NBA، امیدوار است که رقابت نزدیکی با تیم پرستاره آمریکا داشته باشد. این مسابقه برای چین، معیاری برای سنجش پیشرفت بسکتبال در این کشور است. حدود 300 میلیون نفر در چین به بسکتبال مشغول‌اند (معادل جمعیت ایالات متحده) و با سرمایه‌گذاری که در سال‌های اخیر در رده‌های پایه، انجام شده، تیم میزبان به یکی از مدال‌های این دوره فکر می‌کند.

چین در المپیک 2004 آتن به مقام هشتم رسید و می‌خواهد در 10 سال آینده به یکی از مدعیان مدال طلا تبدیل شود. مایک کرژی‌زفسکی، سرمربی آمریکا درباره اولین حریف تیمش می‌گوید: «آنها تیم خوبی دارند و سیرصعودی آنها ادامه خواهد داشت. با منابع انسانی عظیم و انگیزه بالا، آنها حتماً بهتر می‌شوند.»او با توجه به حساسیت رویارویی با میزبان در قدم اول اضافه می‌کند: «رویارویی با چین در بازی اول، فکر نمی‌کنم بهتر از این ممکن باشد.امیدوارم خیلی هیجان زده نشویم. این بازی کمک می‌کند تا برای ادامه مسابقات آماده شویم.»

تیم آمریکا هنوز نمی‌تواند کسب مدال برنز در آتن 2004 و مسابقات قهرمانی جهان دو سال قبل را که برای آنها یک ناکامی بزرگ بود، فراموش کند. ولی آنها معتقدند آماده‌سازی تیم با 4 سال قبل قابل مقایسه نیست. نایت مک‌میلان، کمک مربی آمریکا به رویترز گفت: «می‌دانستیم که برای المپیک 2004 آماده نیستیم. باید برنامه‌مان را تغییر می‌دادیم.در گذشته، برای آماده‌سازی المپیک دو یا سه هفته صرف می کردیم. این‌بار سه سال است که تیم را آماده می‌کنیم. نمی‌خواهم بگویم که در دوره قبل مسابقات را جدی نگرفتیم، ولی می‌توانستیم با آماده‌سازی بهتر قهرمان شویم. اما تیم‌های دیگر هم حالا قویتر هستند.»

دواین وید، گارد تیم میامی‌هیت، معتقد است که آمریکا برای موفقیت در المپیک باید دفاع را جدی بگیرد: «اگر به بازیکنان تیم ما نگاه کنید، می‌گویید که ما قدرت تهاجمی باور نکردنی داریم. ولی این کافی نیست و با دفاع خوب می‌توانیم به پیروزی برسیم. وقتی المپیک تمام شد، می‌توانیم در بازگشت نیروی تخریبی در حملات تیم‌مان باشیم ولی حالا همه می‌دانیم که اگر دفاع نکنیم، قهرمان نمی‌شویم.

باید دفاع تیمی هوشیارانه‌ای داشته باشیم.»در این بازی دوئل لبرون جیمز، سانتر کلیولند با یائومینگ که با 2/29 متر قدبلندترین ورزشکار المپیک است، تماشایی خواهد بود.پیش‌بینی می‌شود که اسپانیا، قهرمان جهان و آرژانتین، مدافع عنوان قهرمانی، مهمترین رقیبان آمریکا در کسب طلای بسکتبال المپیک باشند.

 اسپانیا با پوگاسول، مشهورترین بازیکنش که در لس‌آنجلس‌لیکرز بازی می‌کند، امروز به مصاف یونان می‌رود که تکرار فینال جام‌جهانی دو سال پیش است. آرژانتین هم که برای تکرار طلای آتن روی آمادگی جینوبیلی، فوروارد سن آنتونیو حساب می‌کند به مصاف لیتوانی می‌رود.

برنامه بسکتبال المپیک

روسیه - ایران (5:30)
آلمان - آنگولا (7:45)
اسپانیا - یونان (11:00)
لیتوانی - آرژانتین (13:15)
استرالیا - کرواسی (16:30)
چین - آمریکا (18:45)

کد خبر 60233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز