نهمین نشست از سلسله جلسات خیر و خرد با موضوع «توانبخشی فرهنگی و وظایف خیریه ها و تغییر دیدگاه خیریه ها به معلولین» در موسسه دارالاکرام و با همکاری نشر نی برگزار شد.

محمد نوری مدیرعامل دفتر فرهنگ معلولین

همشهری آنلاین-معصومه حق جو: موسسه خیریه دارالاکرام با همکاری نشر نی در ادامه فعالیت های آموزشی مرتبط با اقدامات خیریه و فعالیت اجتماعی، نهمین نشست از سلسله جلسات «خیر و خرد» را با موضوع توانبخشی فرهنگی معلولان و وظایف خیریه ها و تغییر دیدگاه خیریه ها به معلولین برگزار کرد.

در این نشست که ۲۸ اردیبهشت برگزار شد، محمد نوری مدیرعامل دفتر فرهنگ معلولین، نکاتی را پیرامون موضوع نشست مطرح و این موضوع را مورد بررسی قرار داد که آنچه معلولین به آن نیاز دارند تغییر ذهنیت، باور، درک و یافتن قدرت های فراوانی است که در آنها به ودیعه گذاشته شده است. به  این ترتیب لازم است تا خیریه ها نیز رسالت خویش را در همین سمت و سو تعریف کنند.

مدیرعامل دفتر فرهنگ معلولین با اشاره به اینکه همه جهان می گویند  معلول یک فرد صاحب حقوق است، ادامه داد: جامعه باید کمک کند تا معلول بتواند به معنای درست زندگی کند. درس بخواند. رشد کند. مثل سایرین تردد کند. از امکانات بهره ببرد. اما حتی نگاه بهزیستی ما که متصدی این امور است چنین نیست.

نوری ضمن آسیب شناسی دیدگاه موجود در میان مردم، خیریه ها و نهادهای دولتی به تشریح راهکارهایی در این زمینه پرداخت و سپس به پرسش‌های پر تعداد مخاطبین در این موضوع پاسخ داد. ویدئو و متن کامل این برنامه به زودی در سایت به مهربانی منتشر خواهد شد. 

هدف خیریه دارالاکرام حمایت از تحصیل کودکانی است که فاقد سرپرست موثر هستند. این موسسه در حال حاضر ۲۳ شعبه دارد و ۹۵ شهر را تحت پوشش قرار داده است.

کد خبر 602145

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha