هشتمین نشست از سلسله جلسات خیر و خرد با موضوع «روابط خیریه ها و دولت» در موسسه دارالاکرام و با همکاری نشر نی برگزار شد.

سید احمد نصری

همشهری آنلاین-معصومه حق جو:  «سید احمد نصری» استاندار اسبق قزوین، بوشهر و سیستان و بلوچستان سخنران این برنامه، مطابق رویه ایجاد شده در ایام کرونا با حضور در دفتر مرکزی موسسه دارالاکرام برای مخاطبان و علاقه مندان این برنامه صحبت کرد.  

نصری در رابطه با موضوع «رابطه خیریه و دولت» بیان کرد: در کشور ما آنچه از فعالیت‌های خیریه و حمایتی که به دولت مرتبط است عملاً در چند نهاد انجام می شود. کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، سازمان هلال احمر و شاید بنیاد شهید و بنیاد جانبازان را هم بتوان در این رده قرار داد. چون به قشر وسیعی از افراد خدمت رسانی می کنند. اما در چند سال اخیر چند نهاد دیگر در این زمینه فعال شدند. مثلا ستاد اجرایی فرمان امام خمینی، بنیاد مستضعفان و آستان قدس رضوی از جمله نهادهایی هستند که به تازگی فعالیت حمایتی خود را گسترش  داده‌اند.

او  با اشاره به اینکه اگر خیریه ها فعالیت می کنند در واقع به دولت کمک می کنند، ادامه داد: دولت موظف است بسترهای فعالیت موسسات خیریه را فراهم کند. من به تجربه می گویم که دولت امکانات و ظرفیت های بسیاری دارد که بدون استفاده است. دولت باید به مردم خدمت کند و یکی از طرق خدمت همین است که امکاناتش را در اختیار خیریه ها بگذارد.

نصری بیان کرد: ما بیشتر از اینکه خلاء قانونی داشته باشیم دارای رویکرد اشتباه در میان مسئولین هستیم. مسئولین باید به مردم و کارهای مردمی اعتقاد داشته باشند. باید درب اتاق های مسئولین به روی مردم باز شود و امکانات در اختیار نهاد های مردمی قرار بگیرد.  

علاقه‌مندان می توانند ویدئوی کامل این مراسم را در آپارات و سایت و رسانه‌های موسسه دارالاکرام مشاهده کنند.

کد خبر 595590

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha