مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: اینترنت مصرفی در شبکه شاد در طول سال ۱۴۰۰ رایگان است و مشکلی برای تامین اینترنت وجود ندارد.

شبكه شاد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مهندس محمود حبیبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره اضافه شدن قابلیت‌های جدید به شبکه شاد برای سال تحصیلی آینده اظهار کرد: شبکه شاد یک موجود زنده است و برنامه ما همین بوده که شاد یک موجود ایستا و ثابتی نباشد. در مدیریت شاد نیز همواره نظر ما و برنامه‌ریزی‌هایمان بر همین امر استوار بوده است که به مرور قابلیت‌های جدیدی به آن بیفزاییم.

وی افزود: این هدف را همچنان دنبال می‌کنیم و درصدد آن هستیم که با شروع سال تحصیلی بتوانیم قابلیت‌های جدیدی در شاد داشته باشیم.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا برای فعالیت‌های تابستانه و برگزاری کلاس‌های آنلاین تابستانی، اینترنت رایگان برای کاربران شاد برقرار است، گفت: طبق مصوبات مربوط، اینترنت مصرفی در شبکه شاد در طول سال ۱۴۰۰ رایگان است و مشکلی برای تامین اینترنت وجود ندارد.

حبیبی همچنین درباره آخرین وضعیت طرح سیم‌کارت دانش‌آموزی توضیح داد: نگرانی‌هایی پیرامون حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی در دو سال اخیر به وجود آمده است و مخاطراتی برای آنها وجود داشت که ما را بر آن داشت سیم‌کارتی با اینترنت ایمن برای صیانت از دانش‌آموزان طراحی و توزیع کنیم. مطالعات مشترکی با وزارت ارتباطات از آذرماه گذشته آغاز و پس از برگزاری جلسات کارشناسی متعدد، پیش‌نویس اولیه طرح سیم‌کارت دانش‌آموزی آماده شد.

وی افزود: پس از طی مراحل نهایی و استعلامات حقوقی لازم، طرح به امضای دو وزیر آموزش و پرورش و ارتباطات می‌رسد و وارد فاز اجرایی می‌شود.

کد خبر 602043

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha