بعد از ۱۰ سال که از آغاز اجرای پروژه کنارگذر غربی همدان می‌گذرد و مدت‌هاست این پروژه متوقف شده، احمدحسین فلاحی نماینده همدان در مجلس از آغاز به کار مجدد آن خبر داد و گفت: اعتبار تکمیل این پروژه به میزان ۱۰ میلیارد تومان تامین شده است.

کنارگذر غربی همدان

به گزارش همشهری آنلاین، کنارگذر غربی همدان از محدوده شمال شهر همدان شروع و تا غرب این شهر امتداد می‌یابد. طول کل پروژه ۲۷ و نیم کیلومتر است. کنارگذر غربی همدان به عنوان بخش مهمی از شبکه شریانی شرق - غرب کشور در میانه آزادراه تهران – ساوه – همدان – کرمانشاه (آزادراه کربلا) واقع شده، به طوری‌که از پلیس راه تهران در ۲۲ کیلومتری شمال همدان شروع و تا پلیس راه کرمانشاه در غرب همدان به انتها می‌رسد.

کنارگذر غربی همدان از ۲۲ کیلومتری شمال همدان از محور چهارخطه رزن – همدان از طریق یک دستگاه تقاطع غیر همسطح جدا شده و در ادامه از حاشیه شهرهای دستجرد و لالجین و بهار به طرف غرب ادامه یافته و پس از عبور از راه اصلی همدان – بیجار و راه آهن همدان - سنندج به صورت غیر همسطح به سه راهی همدان – سنندج – کرمانشاه به شکل یک تقاطع غیرهمسطح ختم می‌شود.

قرار بود این کنارگذر در کاهش بار ترافیکی و آلودگی هوای شهر همدان و انتقال سریع‌تر بار و کالا و مسافر و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نقش داشته باشد، اما بعد از ۱۰ سال نیمه‌کاره رها شده و کاری از پیش نبرده است. تاکنون ۱۹ کیلومتر از این مسیر با ۳۵ میلیارد تومان اعتبار آسفالت‌ریزی شده و بقیه پروژه به حال خود رها شده است.

فرهاد فرزانه، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان، آبان سال گذشته در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته بود پیمانکار موظف شده تا پایان سال این پروژه را تا جاده بیجار تکمیل کند و ادامه پروژه نیز سال آینده انجام خواهد شد.

تا این‌که نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی از شروع مجدد پروژه کنارگذر غربی همدان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته این پروژه تامین اعتبار شده و مجددا آغاز به کار می‌کند.

احمد حسین فلاحی افزود: پس از مذاکراتی که با سازمان برنامه و بودجه انجام شد، اعتبار این پروژه تخصیص یافت و استارت مجدد شروع پروژه نیمه تمام کنارگذر غربی آغاز شد.

وی درباره مزایای اجرای این پروژه توضیح داد: کاهش زمان سفرهای برون‌شهری، کاهش آلودگی‌های صوتی، مزایای زیست محیطی، کاهش استهلاک وسایل نقلیه عبوری، کاهش تصادفات، آرامش خاطر در هنگام سفر و جلوگیری از ایجاد گره ترافیکی، کاهش طول مسیر و مشکلات ناشی از عبور خودروهای سنگین در داخل شهر همدان است.

نماینده همدان در مجلس تأکید کرد: ماشین‌های سنگین که از مبدا تهران به مقصد کردستان و کرمانشاه حرکت و از همدان عبور می‌کنند، زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای استان را تخریب می‌کنند اما با اتمام پروژه کنارگذر غربی از حیف و میل شدن بیت‌المال جلوگیری می‌شود.

کد خبر 601990

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha