به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، 5 رویداد بزرگ و ملی رونمایی و افتتاح شد.

بنیاد برکت

به گزارش همشهری آنلاین، ‌صبح امروز در مراسمی با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، مدیران عامل و معاونان 10 بانک و نهاد مالی کشور، مدیرعامل بنیاد برکت و جمعی دیگر از معاونان ومسئولان ستاد اجرایی، جشنواره "فصل همدلی و برکت" با خبرهایی خوش در حوزه ایجاد اشتغال در مناطق کم‌برخوردار کشور برگزار شد.

محمد مخبر دراین مراسم با اشاره به وقوع 5 رویداد در این جشنواره گفت:امروز شکرانه بهره‌برداری از ٨۵ هزار طرح با ٢٢٠ هزار شغل ایجاد شده در سال 99 را برگزار میکنیم که ١٠ هزار میلیارد تومان برای این طرحها در بنیاد برکت سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: همچنین عملیات اجرایی ایجاد 270 هزار شغل جدید برکت در مناطق محروم کشور در سال 1400 نیز آغاز میشود که برای این مهم  ۱۳هزار و ۲۷۰ میلیاردتومان توسط ستاداجرایی فرمان امام و امضای تفاهمنامه با ۱۰ بانک و نهادمالی سرمایه‌گذاری میشود.

وی افزود:سال گذشته و امسال حدود 30 درصد از مشاغل جدید ایجادشده در کشور توسط مجموعه کوچکی مانند ستاد اجرایی فرمان امام و زیرمجموعه‌های آن ایجاد شده، درحالی که بخشهای اجرایی چندین برابر ما بودجه و امکانات دارند، حالا پرسید رمز این اتفاق در چیست؟

رئیس ستاد اجرایی ادامه داد: رمز موفقیت یک مجموعه 40 نفره مانند بنیاد برکت در پیدا کردن سرمایه اصلی کشور یعنی خود "مردم" و به میدان آوردن توان و سرمایه و همت خود آنهاست، تمام طرحهای اجراشده توسط ستاد اجرایی فرمان امام با مشارکت خود مردم و بخش خصوصی انجام میشود و این راه عبور از معضلات است، باید باور کنیم که  در دنیای امروز سرمایه واقعی نیروی انسانی و مردم هستند، نه نفت و گاز و معدن.  

مخبر با اشاره به نوآوری‌های جدید بنیاد برکت گفت: راه‌اندازی پویش "به روستا برمیگردیم" و "برکت همدلی" و همچنین سامانه "حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا" از دیگر اقدامات بزرگی است که از امروز رسما آغاز به کار میکند.
 
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در ادامه گفت: ازطریق "اپلیکیشن برکت" امکان بازگشت و ایجادشغل برای افرادی که از روستاها به شهر مهاجرت کرده‌اند وهمچنین امکان حضور و سرمایه‌گذاری مستقیم عموم مردم برای ایجادشغل در مناطق محروم کشور فراهم میشود.

مخبر افزود: پیش بینی ما اینست که در  سال ١۴٠٠ حداقل ٣٠ هزار نفر را بتوانیم ازطریق این طرح به روستاها برگردانیم و برای آنان شغل ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: مردم از طریق این سامانه میتوانند به صورت هبه یا قرض‌الحسنه اشتغال خرد و خانگی را برای هموطنان فراهم کنند و به هر اندازه مشارکت مردمی صورت بگیرد، ستاد اجرایی هم به همان میزان و علاوه بر میزان تعهد شده سرمایه‌گذاری خواهد کرد ...

مخبر درخصوص آخرین وضعیت واکسن کووایران برکت نیز گفت: همانطور که وعده داده بودیم تا آخر اردیبهشت یک میلیون دوز واکسن و در خرداد ماه 3.5 میلیون دوز را تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد ...

وی افزود:  فاز سوم مطالعه بالینی واکسن از هفته پیش آغازشده و دراین مرحله واکسن به ٢٠ هزار نفر در 6 استان کشور تزریق خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: مشخص کردن زمان آغاز واکسیناسیون عمومی با "واکسن کوو ایران برکت" برعهده وزارت بهداشت است و تمام تولیدات انبوه ستاد در اختیار این وزارتخانه قرار میگیرد.

امیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این مراسم ضمن اشاره به اقدامات گسترده این بنیاد گفت: تاکنون توانسته‌ایم  ۳۳۸ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم را در مناطق محروم و روستایی کشور ایجاد کنیم و 7703 روستا را مورد پوشش فعالیتهای بنیاد برکت قرار دهیم.

وی با اشاره به نوآوری جدید این بنیاد افزود: درراستای منویات رهبرمعظم انقلاب و دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، ازطریق "اپلیکیشن برکت" امکان ایجاد شغل برای افرادی که به شهرها مهاجرت کرده‌اند و بازگشت به روستای مبدأشان وهمچنین امکان حضور و سرمایه‌گذاری مستقیم عموم مردم برای ایجادشغل در مناطق محروم کشور را فراهم کردیم.

وی افزود: افرادی که بدلیل بیکاری و مشکلات اقتصادی از روستاهای خود به شهرها مراجعه کرده‌اند میتوانند با مراجعه به اپلیکیشن "برکت" و پرکردن فرم‌های مورد نظر، شرایط خود را به ما اعلام کنند، ما به آنها کمک میکنیم تا در روستای مبدأ خود صاحب کسب و کار مطمئن شوند و ازاین طریق بتوانند از حاشیه شهرها به روستاهای خود بازگردند.

مدنی به بخش دیگری از خدمات این طرح اشاره کرد و گفت: عموم مردمی که سرمایه و دارایی بلااستفاده‌ای دارند و مایلند از آن برای اشتغالزایی و تولید در کشور استفاده کنند، میتوانند با مراجعه و نصب اپلیکیشن "برکت"، مبلغ مورد نظرشان را به صورت بلاعوض و یا قرض‌الحسنه دراختیار بنیاد برکت قرار بدهند که دراین خصوص ستاد اجرایی فرمان امام ضمانت بازگشت پول آنها را هم خواهد کرد.

وی افزود: مردم حتی میتوانند دراین طرح، روستایی که علاقمندند درآن شغل ایجاد کنند و رسته و زمینه‌ای که میخواهند درآن مشارکت نمایند مانند کشاورزی یا دامداری یا صنایع‌دستی یا هر زمینه دیگری را انتخاب کنند و به صورت آنلاین و شفاف میزان پیشرفت طرح و مراحل محقق شدن آن را رصد و دنبال کنند.

مدیرعامل بنیاد برکت درخصوص "سامانه حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا" نیز گفت: با کمک پلتفرم طراحی شده در بنیاد برکت، افراد میتوانند شرایط کسب و کار آسیب‌دیده خود را ثبت نمایند، این داده‌ها بررسی میشود ونهایتا این افراد ازطریق بنیاد به بانک‌های همکار برای گرفتن تسهیلات معرفی میشوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات بانکها در این زمینه، همیشه نگرانی از وضعیت تسهیلات ارائه شده و بازگشت اقساط و به ثمر رسیدن طرحهایی است که درآن مشارکت میکنند، که با توجه به آی‌تی محور بودن این سامانه و اتصال مستقیم آن به سامانه بانکها، این نگرانی کاملا برطرف شده و بانک میتواند به صورت آنلاین و شفاف مشخصات طرحها و مراحل انجام و پیشرفت آنها را رصد کند و بطور لحظه‌ای از آخرین وضعیت آن مطلع شود.

در ادامه این مراسم کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان نیز گفت: خوشحالم که توانستیم نقشی در خدمات بزرگ ستاد اجرایی فرمان امام داشته باشیم، گردش مالی و پولی کشور باید به سمت ایجاد تولید و اشتغالزایی برود و شفافیت و عملکرد موفق نهادی مانند بنیاد برکت، فرصت مناسبی برای همکاری و مشارکت بانکها در این زمینه است.

وی افزود: ایجاد پلتفرم برکت برپایه آی‌تی، اقدام ارزشمندی است که امکان نظارت سیستماتیک را هم فراهم میکند.

محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک کارآفرین نیز دربخش دیگری ازاین مراسم گفت: الگوی بنیاد برکت برای به کمک گرفتن سرمایه‌ها و ایجاد یک پلتفرم قوی و به روز، ایده نو و باارزشی است، ازاین طریق ریسک اعتباری که نگرانی اصلی بانک‌هاست کاهش می‌یابد و خود بانک‌ها میتوانند اثرات سرمایه خودشان را به صورت آنلاین نظارت کنند که اقدام پرخیر و برکتی است و ناشی از یک فکر و تجربه بزرگ و ایده‌های شجاعانه دکتر مخبر است.

وی افزود: این الگو به دولت هم کمک میکند تا از فقدان برخورداری از چنین سیستم مهمی نجات پیدا کند و طرح‌ها را ازاین به بعد به صورت هدفمند اجرا کند.

سید فرید موسوی عضو هیئت مدیره بانک ملی دیگر سخنران این مراسم بود، وی با تقدیر از اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در کشور گفت: ایجاد ۲۲۰ هزار شغل یعنی پایداری از عزت و کرامت ۲۲۰ هزار ایرانی و انسان مسلمان، ستاد اجرایی آبروی نظام است و امروز شاهد تنها بخشی از اقدامات این ستاد انقلابی هستیم.

وی افزود: نگرانی ما همیشه در بخش تسهیلات اینست که آیا طرح مورد نظر به نتیجه رسید و مایه ایجاد شغل شد یا نه، پلتفرم ارائه شده توسط بنیاد برکت دغدغه مارا برطرف میکند و باعث میشود بصورت شفاف ببینیم طرح به کجا رسیده است.

در ادامه این مراسم تفاهمنامه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با صندوقها و بانکهای ملی، صادرات، پارسیان، کارآفرینی، قرض‌الحسنه مهر، صندوق کارآفرینی امید، سپه، صنعت‌ومعدن، پست‌بانک و صندوق اشتغال برکت برای مشارکت در ایجاد 270 هزار شغل در مناطق محروم امضا شد.

در پایان مراسم 40 هزار طرح اشتغالزایی خرد و متوسط بنیاد برکت با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به صورت ویدئوکنفرانسی در 15 استان کشور افتتاح شد.

کد خبر 601975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha