رییس فدراسیون فوتبال خواستار تجدید نظر در قانون منع ورود بازیکنان و مربیان خارجی شد.

عزیزی‌خادم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت فدراسیون فوتبال  نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال امروز (سه شنبه 28 اردیبهشت ماه) با حضور شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال، حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ، منصور قنبرزاده، سرپرست دبیرکلی، محمدرضاکشوری فرد، دبیر سازمان لیگ، هوشنگ نصیرزاده و حبیب الله ابوالحسن شیرازی اعضای هیات رئیسه در محل سازمان لیگ فوتبال برگزار شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در بخشی  از صحبت های خود خواستار بازنگری در قانون منع جذب مربیان و بازیکنان خارجی شد و به هیات رئیسه سازمان لیگ ماموریت داد تا این موضوع را مورد بازنگری قرار داده و پیشنهاد کرد در صورت لغو این قانون،  مصوبه ای باشگاهها را ملزم کند که 10 درصد از مبلغ جذب بازیکنان و مربیان خارجی در آکادمی ها هزینه شود. ضمن آنکه سازمان لیگ استاندارد جذب بازیکنان و مربیان خارجی را ارتقا داده و آن را به قوانین کشورهای توسعه یافته فوتبال نزدیک کند.

اما جذب مربی و بازیکن خارجی را منوط به تعیین روندی کرد که پرونده های بین المللی جدید برای فوتبال ایران ایجاد نشود. در این جلسه عزیزی خادم پیشنهاد کرد صندوقی در سازمان لیگ ایجاد شود که تضمین های مالی لازم جهت جذب بازیکنان و مربیان خارجی از باشگاهها گرفته شده و در صورت عدم  اجرای تعهدات توسط باشگاهها، دستمزدها از این محل پرداخت شود.هیات رئیسه سازمان لیگ نیز موظف شد موضوع ارتقای نظارت بر آکادمی باشگاهها و قانون منع جذب مربیان و بازیکنان خارجی را بررسی کرده و در جلسه بعدی تصمیم گیری در این باره را در دستور کار قرار دهد. در پایان این نکته نیز به تصویب اعضای حاضر در جلسه رسید تا سازمان لیگ پیشنویس موافقت نامه همکاری این سازمان و فدراسیون فوتبال را برای یکسال پیشرو آماده و ارائه کند.

کد خبر 601973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha