مجموع نظرات: ۵
سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

استقبال از ارزهای دیجیتال به‌شدت افزایش یافته و پتانسیل آن‌ها برای سودآوری، باعث شده تا بسیاری از کاربران ایرانی نیز وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند. اگر شما هم قصد خرید و فروش رمزارزها را دارید و نمی‌خواهید از سود این بازار عقب بمانید، ابتدا باید در یک صرافی ارز دیجیتال ثبت‌ نام کنید. در ایران،  تعداد این صرافی‌ها روبه افزایش است.

image-20210518164542-1.jpeg

اما در این مطلب، تنها پنج صرافی برتر ارز دیجیتال در ایران را معرفی می‌کنیم تا با خیال آسوده بتوانید سرمایه خود را در یک صرافی مطمئن قرار دهید.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی‌های ارز دیجیتال، پلتفرم‌های معاملاتی آنلاین هستند که به افراد امکان می‌دهند تا تعداد بالایی ارز دیجیتال مختلف را با یکدیگر مبادله کنند. در این پلتفرم‌ها، امکان مبادله ارزهای دیجیتال با ارزهای فیات (دلار، یورو، ریال و ...) نیز وجود دارد.  

اگر به فکر سرمایه‌گذاری و معامله ارزهای دیجیتال و کسب سود از این طریق هستید، می‌توانید این دارایی‌های دیجیتال را در یک صرافی خریداری کنید یا آن‌ها را با یکدیگر مبادله کنید. برای مثال، در یک صرافی می‌توانید اتریوم را با پرداخت ریالی خریداری کنید یا ممکن است تصمیم بگیرید برای خرید اتریوم، بخشی از بیت کوین خود را که قبلا خریده‌اید، پرداخت کنید.

بر اساس توضیحاتی که ارائه شد، صرافی‌ها به دو روش به معامله‌گران (تریدرها) امکان می‌دهند که تراکنش‌های خود را انجام دهند:

۱-تبدیل پول فیات مثل دلار و ریال به ارز دیجیتال

۲-تبدیل رمز ارز به رمز ارز

در این مطلب، قصد داریم شما را با برترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران آشنا کنیم، اما پیش از هر چیز، بهتر است با انواع صرافی‌های رمز ارز آشنا شوید. 

انواع صرافی ‌های ارز دیجیتال

صرافی‌ متمرکز (CEX) چیست؟

این نوع از صرافی رمز ارز توسط یک شرکت یا تیم مرکزی کنترل می‌شود و به کاربرانش امکان می‌دهد که به هر دو روش تبدیل پول فیات به رمز ارز و رمز ارز به رمز ارز، معاملات خود را انجام دهند.

مزایا:

-حجم معاملات آن نسبت به صرافی‌های غیر متمرکز بیشتر است.

-نقدینگی بالاتری دارد.

-امکان تبدیل مستقیم پول فیات مثل ریال به رمز ارزها وجود دارد.

- توان عملیاتی بالاتری نسبت به صرافی غیرمتمرکز دارد.

معایب:

-ریسک حملات اینترنتی در آن‌ بالا است.

-در کنترل یک سازمان مرکزی است.

صرافی‌ غیرمتمرکز (DEX) چیست؟

صرافی غیر متمرکز که از آن با اختصار DEX هم یاد می‌شود، یک راه‌حل برای صرافی‌های سنتی متمرکز است. این نوع از صرافی ارز دیجیتال به یک شرکت یا سازمان مرکزی برای کنترل دارایی دیجیتال مشتریان وابسته نیست. در عوض، معاملات یا تراکنش‌ها توسط یک فرایند اتوماتیک اجرا می‌شوند که تحت کنترل مرکزی قرار ندارند. این نوع از معاملات به صورت مستقیم و همتا به همتا انجام می‌شوند و خبری از واسطه‌ها نیست.

صرافی‌های غیر متمرکز با استفاده از تکنولوژی بلاک چین (زنجیره‌ای از بلاک‌های حاوی داده‌های تراکنش‌ها) با این هدف ساخته شده‌اند تا یک روش امن را برای انتقال و مبادله رمز ارزها بدون هیچ کنترل مرکزی ارائه دهند. اساسا، این پلتفرم‌ها به‌عنوان سرویسی عمل می‌کنند که می‌تواند سفارشات مشتریان را به یکدیگر وصل کنند و آن‌ها را قادر می‌سازند توکن‌های خود را با یکدیگر مبادله کنند.

مزایا:

-امنیت بالایی در برابر حملات اینترنتی دارند.

-به دلیل سیستم غیر متمرکز جهانی، دولت‌ نمی‌تواند آن را تعطیل کند.

-تحت نظارت و کنترل هیچ شرکتی نیستند.

معایب:

-حجم معاملاتی کمتری نسبت به صرافی‌های متمرکز ارائه می‌دهند.

- نقدینگی در آن‌ها پایین‌تر است.

-معامله در آن‌ها فقط به روش تبدیل رمز ارز به رمز ارز ممکن است.

-عملکرد محدودی دارند.

معرفی بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

پیش از معرفی صرافی‌های رمز ارز ایرانی، به این نکته توجه کنید که اگر به فکر استفاده از پلتفرم‌های خارجی هستید، این موضوع را در نظر داشته باشید که به دلیل وجود تحریم‌ها، ممکن است دارایی‌های دیجیتال کاربران ایرانی در این پلتفرم‌ها، مسدود شود.

مقایسه ۵ صرافی ارز دیجیتال برتر در ایران

حالا، زمان آن رسیده تا محبوب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران را بررسی کنیم.

در جدول زیر، پنج صرافی برتر ارز دیجیتال در ایران را معرفی و جنبه‌های مهم آن‌ها را برای کاربران بررسی کرده‌ایم.

محدودیت واریز و برداشت ریالی

سطح‌بندی کاربران  برای معاملات

کیف پول اختصاصی

تعداد ارزهای دیجیتال

توکن داخلی

سود سپرده رمز ارز

پشتیبانی ۲۴ ساعته

ارزجو

   -

-  

دارد

۱۸۰

ندارد

ندارد

ندارد

اکسکوینو

ندارد

ندارد (امکان معامله سریع برای همه کاربران)

دارد

۵۵

دارد (اکسکوین)

سود سالانه ۱۰ درصدی و روزشمار

دارد

اکسیر

ندارد

پنج سطح کاربری

-

۱۶

ندارد

ندارد

ندارد

نوبیتکس

۱۰۰  میلیون تومان

سطح ۱-۲-۳ +سطح تریدر+سطح ویژه

دارد

۲۰

ندارد

ندارد

دارد

والکس

ندارد

برنزی - نقره ای - طلایی - پلاتینیوم - اورانیوم

ندارد

۶

ندارد

ندارد

ندارد

با توجه به اطلاعات جدول بالا، اگر به‌دنبال پلتفرمی هستید که از طریق واریز و برداشت نامحدود ریالی، معامله ارزهای دیجیتال را بدون محدودیت انجام دهید، می‌توانید از سامانه اکسکوینو استفاده کنید. به‌علاوه، این سامانه تعداد مناسبی از ارزهای دیجیتال را را در اختیارتان قرار دهد. به‌علاوه، با قرار دادن سرمایه خود در این سامانه، سود سالانه ۱۰ درصدی را به‌صورت روزشمار دریافت می‌کنید.

می‌توانید از صرافی‌های دیگری مثل والکس یا نوبیتکس هم استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید که این صرافی‌ها، محدودیت واریز و برداشت ریالی دارند. هر فرد با توجه به نوع احراز هویتی که در این سامانه‌ها انجام می‌دهد، در یک سطح از کاربری قرار می‌گیرد و تنها می‌تواند مقدار مشخصی از واریز یا برداشت ریالی را که برای او تعیین شده، انجام دهد.

بهتر است پیش از ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی، نیازهای معاملاتی خود را بررسی کنید و سپس تصمیم بگیرید.

کد خبر 601946

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha