یکی از عوامل تعیین کننده محبوبیت گسترده قهوه و اسپرسو را می توان طعم های مختلف قهوه را دانست که در شهرهای سراسر جهان مورد استقبال واقع شده است. به طور خاص در هند ، کافی شاپ ها به نوعی انقلابی فرهنگی به وجود آورده اند که ریشه در نسل های دیگر دارد. امروزه مردم در هر سنی برای سرو قهوه مورد علاقه خود به کافی شاپ ها مراجعه می کنند.

قهوه ساز و اسپرسوساز دلونگی

عامل دیگری که در ایجاد فرهنگ قهوه و اسپرسو نقش عمده ای دارد ، در دسترس بودن دستگاه های قهوه ساز خانگی و اسپرسوساز خانگی با قیمت مناسب است که می توانند با فشار یک دکمه قهوه مورد علاقه شما را تهیه کنند. در نتیجه ، امروزه می توانیم دستگاه اسپرسوساز دلونگی و قهوه ساز را در تمام خانوارهای مدرن پیدا کنیم.

اسپرسو ساز دلونگی

اما این استفاده گسترده از دستگاه های  اپرسو قهوه ساز خانگی ، تصور غلط خاصی را نیز ایجاد کرده است. مقرون به صرفه بودن این دستگاه ها بسیاری را به خرید یک دستگاه قهوه ساز صنعتی و راه اندازی کافی شاپ اختصاصی خود ترغیب می کند. و گرچه ما همیشه عشق به قهوه را به هر شکلی تأیید می کنیم ، وظیفه خود می دانیم که به روشنی توضیح دهیم ، هرگز نباید از دستگاه های اسپرسوساز خانگی برای اداره کار و یا کافی شاپ استفاده کنید.

اما چرا اینطور است؟ چه چیزی دستگاه های قهوه ساز خانگی را از دستگاه های قهوه ساز دلونگی صنعتی بسیار متفاوت می کند؟ و چرا هرگز نباید این دو را اشتباه بگیرید؟ اینها دقیقاً سوالاتی است که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد. بنابراین ، این تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا همه تردیدهای شما رفع شود.

تفاوت دستگاه قهوه ساز خانگی و صنعتی در چیست ؟

آیا عطر و طعم قهوه ای که در قهوه ساز خانگی تهیه می شود با طعم قهوه ای که در قهوه ساز صنعتی تهیه می گردد متفاوت است ؟ و اگر دستگاه های قهوه ساز خانگی می توانند قهوه ای مطابق با قهوه ساز صنعتی تولید کنند ، چرا نباید از آنها در کافی شاپ استفاده کرد؟

شما باید اصول اولیه را در نظر بگیرید. فرض کنید شما یک ماشین خانوادگی دارید که برای گردش در مجاورت در نظر گرفته شده است. قطعا ، مقرون به صرفه است و عملکرد خوبی به شما می دهد. آیا عاقلانه است که با استفاده از آن خودرو تجاری سفر خود را ادامه دهید؟

پاسخ منفی است. چرا؟ زیرا یک اتومبیل خانوادگی برای سفرهای تجاری ساخته نشده است و نمی تواند در برابر فشار عظیمی که سفرهای تجاری به همراه دارد مقاومت کند.

تفاوت دستگاه قهوه ساز خانگی و قهوه ساز دلونگی صنعتی همین است. ما قبلاً بر این واقعیت تأکید کرده ایم که دستگاه های قهوه ساز با پمپ بهترین نتیجه را می دهند. اکنون دستگاه های اسپرسو ساز دلونگی خانگی با پمپ چیزی جز نسخه های کوچک دستگاه های قهوه ساز صنعتی نیستند که در کافی شاپ ها استفاده می شوند. و همانطور که از نام آنها پیداست ، ممکن است از آن برای محیط های مختلف عملیاتی استفاده کنیم.

توجه به محیط زیست مهم است. در محیط خانه ، دستگاه قهوه ساز کمتر از اداره یا کافی شاپ قهوه تهیه می کند. در یک محیط تجاری ، دستگاه های قهوه ساز صنعتی همیشه در حال تهیه قهوه هستند و مقادیر زیادی قهوه را به روشی بی امان از بین می برند. این دستگاه ها بسیار کم استراحت می کنند (یا تقریباً بدون استراحت هستند) و تعداد زیادی از کارکنان آنها را کنترل می کنند. این موضوع به طور طبیعی منجر به استفاده خشن از قهوه ساز صنعتی نسبت به قهوه ساز خانگی می شود.

قهوه ساز و اسپرسوساز دلونگی

قهوه ساز دلونگی

قهوه ساز و اسپرسوساز خانگی با ظرافت بیشتری قهوه آماده می کنند. نمی توانید انتظار داشته باشید که آنها در برابر فعالیت شدید در محیط تجاری که بسیاری از افراد به طور منظم از آن استفاده می کنند ، مقاومت کنند. حتی اگر انتظار می رود میزان مصرف روزانه شما کم باشد در حد چند فنجان ، باز هم توصیه نمی شود که از دستگاه قهوه ساز خانگی استفاده نمایید.

علاوه بر موارد ذکر شده آشپزخانه های کافی شاپ و محیط های تجاری دمای محیط بیشتری دارند که باعث گرم شدن بیش از حد الکترونیک در دستگاه می شود و باعث خرابی سریع و از دست دادن عملکرد آن و  در نهایت ناامیدی مشتریان می شود.

دستگاه های قهوه ساز خانگی تفاوت اساسی با دستگاه های قهوه ساز صنعتی دارند. قهوه ساز خانگی معمولاً بدنه ای سبک و ظریف ، دیگ بخار و پمپ با ظرفیت استاندارد ، همراه با آستانه تحمل کمتری برای استفاده سنگین دارند. بعلاوه ، آنها در مصرف برق صرفه جویی می کنند.

از طرف دیگر ، قهوه ساز صنعتی معمولاً از استحکام بالایی برخوردار هستند و از فلز ، ترجیحاً از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. آنها همچنین دارای دیگ های بخار با ظرفیت زیاد و ایستگاه های تولید آب چند منظوره هستند که برای هر کافه استاندارد ضروری است. در نتیجه ، این ماشین ها برای کار به انرژی ورودی بیشتری نیاز دارند. همچنین ، قهوه سازهای صنعتی ثابت هستند. این مورد در مورد قهوه ساز خانگی صدق نمی کند ، آنها معمولاً قابل حمل هستند.

جنبه دیگری که دستگاه های قهوه ساز خانگی و صنعتی در آن تفاوت دارند ، میزان قهوه ای است که دم می کنند. در حالی که قهوه ساز خانگی به راحتی می توانند حجم کافی را برای رفع اشتیاق روزانه شما به قهوه کاهش دهند ، اما به هیچ وجه با قهوه ساز صنعتی که هر روز صدها فنجان قهوه دم می کنند مطابقت ندارند.

مانند هر وسیله ای ، عمر دستگاه قهوه ساز به کیفیت نگهداری آن بستگی دارد. هرگونه لوازم خانگی ، در آشپزخانه منزل ما به مراقبت نیاز دارد تا بتوانیم طولانی مدت از آن ها استفاده کنیم. همچنین تعمیر و نگهداری تجهیزات در یک محیط اداری باید به دقت انجام شود.

قهوه ساز و اسپرسوساز دلونگی

در مورد قهوه ساز دلونگی اداری چه می توان گفت؟

بنابراین اکنون که از تفاوت های دقیق دستگاه های قهوه ساز خانگی و صنعتی مطلع شدیم ، بیایید نگاهی به محیط اداری بیندازیم. منطقی که در بالا توضیح داده شد ، در مورد محیط دفتر کوچک نیز صدق می کند. امروزه در فضاهای کاری ، استفاده از دستگاه های قهوه ساز یک امر ضروری است. در بیشتر دفاتر بزرگ از دستگاه اسپرسوساز دلونگی استفاده می کنند که با فشار دادن یک دکمه کاپوچینو مورد علاقه خود را سرو نمایند.

گرچه ممکن است استفاده از دستگاه های اسپرسوساز خانگی در محیط اداری وسوسه انگیز باشد ، اما باید به خاطر داشت که اسپرسوساز اداری نیز برای کنترل حجم کار بیشتر نسبت به اسپرسوساز خانگی طراحی شده اند. این واقعیت که در یک محیط اداری چندین نفر به طور هم زمان باید قهوه سرو کنند ، یک دستگاه اسپرسو ساز خانگی را به گزینه ای غیرعملی برای محیط کار تبدیل می کند. نه تنها زمان زیادی لازم است تا قهوه نیز آماده شود ، بلکه به دلیل تولید محدود و استفاده بیش از حد از دستگاه در محیط اداری ، اسپرسوساز خانگی خیلی زود مستعد از کار افتادن است.

... این است که برای هر دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز خانگی و صنعتی مکانی وجود دارد ، و همه چیز جای خود را دارد. دستگاه های قهوه ساز خانگی مخصوص تنظیمات خانگی هستند و باید از آنها به همین ترتیب استفاده کنید. قهوه ساز صنعتی و اداری در کل نقش متفاوتی دارند و از این رو ساختارهای متفاوتی دارند. بنابراین با توجه به محل مورد استفاده و نیاز خود اقدام به خرید دستگاه قهوه ساز دلونگی و یا اسپرسوساز دلونگی نمایید.

کد خبر 601824

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha