دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

یکی از تابلوهای قدیمی واسیلی کاندینسکی که بیش از ۵۰ سال در اختیار یک مجموعه‌دار خصوصی بود، این هفته در دوبی به نمایش درمی‌آید و ماه آینده در ساثبیز لندن چوب حراج می‌خورد.

واسیلی کاندینسکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، نقاش و هنرمند نامدار روس تابلو رنگ روغن موسوم به Tensions Calmees را سال ۱۹۳۷ کشید و این نقاشی سال‌ها در دست سالومون گوگنهایم، مجموعه‌دار و تاجر آمریکایی و از دوستان خانوادگی خاندان کاندینسکی بود. واسیلی واسیلیه‌ویچ کاندینسکی که در ۱۹۴۴ از دنیا رفت، در خلق آثار انتزاعی خود از الهام‌های دنیای موسیقی بهره می‌برد و در این تابلو هم ابزار و نت‌های موسیقی به چشم می‌خورد.

گوگنهایم در طول زندگی خود حدود ۱۵۰ اثر از نقاش سرشناس روس خرید و بخشی از آنها را موزه خودش در نیویورک به نمایش گذاشت. تابلو Tensions Calmees هم اولین بار در ۱۹۴۷ یعنی سه سال پس از مرگ کاندینسکی در موزه گوگنهایم روی دیوار رفت. گوگنهایم در ۱۹۶۴ حدود ۵۰ اثر از مجموعه‌اش را در حراجی ساثبیز به فروش گذاشت و یک مجموعه‌دار خصوصی این نقاشی کاندینسکی همان زمان خرید و دیگر آن را در معرض دید قرار نداد.

حالا قرار است حراج‌خانه ساثبیز نقاشی کاندینسکی را با ارزش بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون دلار در حراجی آثار مدرن و معاصر در روز ۲۹ ژوئن در لندن به تماشا و فروش بگذارد. پیش از رفتن به لندن، Tensions Calmees در نیویورک به نمایش درآمد و دوشنبه و سه‌شنبه در دوبی روی دیوار می‌رود. سپس دوستداران هنر در چین تایپه، هنگ‌کنگ و لندن می‌توانند به تماشای این تابلو نقاشی بازمانده از سال ۱۹۳۷ بنشینند.

همزمان با ورود تابلو ۸۴ ساله کاندینسکی به دوبی، نمایشگاه «انتزاع و خوشنویسی؛ به سوی یک زبان جهانی» در موزه لوور ابوظبی برپا شده و در آن ۸۰ اثر از پیشگامان و بزرگان حوزه هنر انتزاعی از جمله کاندینسکی، خوان میرو، پاول کله و ویلم دکونینگ تا ۱۲ ژوئن برابر دیدگان هنردوستان قرار گرفته است.

کد خبر 601683

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha