دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

نائب ریس شورای شهر تهران در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک علمی و پژوهشی با کرسی حقوق بشر گفت که پژوهش‌های شهری باید در راستای شهر انسان‌محور باشد.

انعقاد تفاهم نامه در شورای شهر

به گزارش همشهری آنلاین، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی و پژوهشی میان شورای اسلامی شهر تهران و کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو مستقر در دانشگاه شهید بهشتی، دیروز در سالن شیبانی پارلمان شهری برگزار شد. در این مراسم نائب ریس شورای شهر تهران گفت: «امیدواریم این تفاهم‌نامه زمینه استفاده از نظرات اساتید و دانشمندان برجسته برای بهتر اداره کردن شهرفراهم کند و پژوهش‌های حاصل از این تفاهم نامه‌ باید تلاش در مسیر ساختن شهری گام بردارد که انسان‌محور باشد. همچنین و آنچه مورد توجه اصلی قرار می‌گیرد، روح شهر  است به‌گونه‌ای که حتی ساخت و سازهای فیزیکی شهر هم در خدمت انسان و آرامش شهروندان باشد.»

سید ابراهیم امینی با بیان این که کشور ما به‌دلیل وسعت و جمعیت قابل توجهی که دارد، رنگین‌کمانی از اقوام، افکار، اندیشه‌ها، ادیان و مذاهب مختلف است، گفت که زندگی مسالمت آمیز اعضای این رنگین‌کمان در کنار یکدیگر، در گرو رعایت حقوق شهروندی است که به‌عنوان نقطه مشترک همه این اقشار و گروه‌ها است.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه به رسالت خطیر پارلمان های شهری اشاره و عنوان کرد: «شورای شهر کلانشهر تهران با میلیون‌ها نفر جمعیت، باتوجه به رسالتی که در زمینه وضع مصوبه و برنامه‌ریزی برای اداره شهر دارد، نیازمند پشتوانه قوی علمی است تا مصوبات به‌نحوی تنظیم شوند که موجب تضییع حقوق شهروندان نشود. بنابراین انعقاد چنین تفاهم نامه ای می تواند به عنوان پشتوانه علمی می تواند در زمینه های مختلف کمک حال شوراها باشد.»

کد خبر 601657

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha