توافقنامه راهبردی توسعه و ارتقای توان پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط فرمانده کل ارتش و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ستاد فرماندهی ارتش امضا شد.

توافقنامه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی ارتش، توافقنامه راهبردی توسعه و ارتقای توان پهپادی و تجهیزات منصوب بر آنها در ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ستاد فرماندهی ارتش امضا شد.

 بر اساس این توافق در فاز نخست این توافقنامه، در مدت زمان کوتاهی، هزار فروند پهپاد توسط وزارت دفاع تولید و به ارتش تحویل می‌شود.

 امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش در آیین امضای این توافق گفت: این قرارداد نقش اساسی در ارتقاء کمی و کیفی قدرت پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح ایفا خواهد کرد.

وی ضمن تشکر از مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزیر دفاع اظهار کرد: مردم شریف ایران در ماه‌های اخیر شاهد قدرت نوظهور پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش‌ها و بهره‌برداری‌های  اطلاعاتی و عملیاتی بوده‌اند که بخش شایان توجهی از این قدرت با مهارت، دانش و توانمندی‌های جوانان متخصص، متعهد و مجرب صنعت دفاعی حاصل شده که توانستند برگ برنده‌ای برای قدرت و توان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح به ارمغان آورند.

امیر سرلشکر موسوی تصریح کرد: این قرارداد هم از نظر تعداد و هم از نظر تنوع و کیفیت، قدرت پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران را تا حد بسیار بالایی ارتقاء خواهد داد.

در ادامه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه با این قرارداد یک کار قابل توجه برای حوزه پهپادی ارتش انجام خواهد شد، گفت: خداوند منان را شاکر هستیم که قدم دیگری برای تقویت توان رزم ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران برداشته شد.

 امیر سرتیپ حاتمی با تأکید بر اینکه امروز پهپادها نقش بسیار مهمی در ابعاد مختلف رزم اعم از  شناسایی، رزمی و پهپاد هدف دارند، افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌ی پهپادی در رده پنجم یا ششم قدرت‌های دنیا قرار دارد و ما در تأمین پهپادهای پیشرفته مورد نیاز نیروهای مسلح خودکفا هستیم.

وزیر دفاع ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله ارتش جمهوری اسلامی ایران با فرماندهی و مدیریت مقتدرانه امیر سرلشکر موسوی در تعامل و همکاری با صنایع دفاع، در مدت زمان کوتاهی که در قرارداد مقرر شده است به نتایج بسیار خوبی دست خواهد یافت.

در آیین امضای توافقنامه راهبردی توسعه و ارتقای توان پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر دریادار سیدمحمود موسوی معاون عملیات ارتش، سردار سرتیپ مظفری‌نیا معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع، امیر سرتیپ دوم آشنا معاون آماد و پشتیبانی ارتش و امیر سرتیپ دوم خواجه‌فرد رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع نیز حضور داشتند.

کد خبر 601604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha