همشهری آنلاین: رئیس جمهوری لایحه پذیرش اصلاحیه مواد (24) و (25) اساسنامه سازمان بهداشت جهانی مبنی بر افزایش تعداد اعضای هیات اجرایی این سازمان را برای قانونی شدن، تقدیم مجلس کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس اصلاحیه ماده (24) این اساسنامه، شورای بهداشت جهانی از 34 نفر که توسط همین تعداد از اعضا تعیین شده باشد، تشکیل می‌شود و مجمع عمومی بهداشت، با در نظر گرفتن توزیع جغرافیایی عادلانه، اعضایی را که مجاز به تعیین شخصی برای خدمت در شورا باشند، انتخاب خواهد کرد، مشروط بر اینکه حداقل سه عضو از اعضای یادشده از هریک از سازمان‌های منطقه‌ای ایجاد شده انتخاب شوند.

همچنین هر یک از این اعضا باید شخصی را که از لحاظ فنی در مسائل بهداشت صلاحیت‌دار باشد برای عضویت در شورا تعیین کند و این شخص می‌تواند جانشین‌ها و مشاورهایی داشته باشد.

طبق لایحه یادشده، در اصلاحیه ماده (25) اساسنامه سازمان بهداشت جهانی آمده است که این اعضا برای مدت سه سال انتخاب خواهند شد و انتخاب مجدد آنها نیز مجاز است مشروط بر اینکه از اعضایی که در نخستین اجلاسیه مجمع عمومی بهداشت پس از لازم‌الاجرا شدن اصلاحیه این اساسنامه که تعداد اعضا را از 32 به 34 افزایش می‌دهد، انتخاب می‌شوند کوتاه مدت‌تر شود به نحوی که انتخاب حداقل یک عضو از هر سازمان منطقه‌ای در هر سال را آسان کند.

کد خبر 60146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز