آمریکا با وجود حمایت دولت بایدن از اسرائیل، به صحنه اعتراضات علیه جنایات این رژیم تبدیل شد.

تظاهرات اعتراضی در ال ای

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، الکسندریا اوکاسیو-کورتز ، عضو کنگره آمریکا، به دلیل عدم ایستادگی در برابر اسرائیل که وی آن را «یک دولت آپارتاید» خواند، رئیس دولت، بایدن، را مورد انتقاد قرار داد.

وی در توئیتی نوشت: «کشورهای آپارتاید دموکراتیک نیستند.» همچنین با به اشتراک گذاشتن ویدئویی از حمله اسرائیل به دفاتر الجزیره و AP، گفت: «این با حمایت ایالات متحده اتفاق می‌افتد.»

کورتز افزود: «ایالات متحده درخواست آتش بس از سوی سازمان ملل را وتو کرد. اگر بایدن نتواند در مقابل یک متحد (اسرائیل) بایستد، در مقابل چه کسی می‌تواند ایستادگی کند؟ چگونه آنها می‌توانند به شیوه‌ای قابل پذیرش ادعا کنند که مدافع حقوق بشر هستند؟ "

از دیگر سو، خیابان‌های لس‌آنجلس صحنه تظاهرکنندگان طرفدار فلسطین شد و از تردد خودروها جلوگیری شد. صدها نفر از معترضین خواستار پایان حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه شدند.

تظاهرکنندگان با حمل پرچم‌ها و تابلوهایی با شعار «فلسطین را آزاد کنید»، فریاد «زنده باد انتفاضه» زدند و از ساختمان فدرال به سمت کنسولگری اسرائیل در قسمت غربی شهر حرکت کردند.

صبح امروز کاخ سفید با انتشار گفتگوی بایدن و نتانیاهو، از آنچه آن را حق دفاع اسرائیل نامیده به قوت حمایت و حملات حماس را محکوم کرد. این خبر با واکشن اعتراضی گسترده‌ای از روس فعالان حقوق بشر روبرو شد.

کد خبر 601402
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha