راننده تسلایی که در تصادف اخیر در کالیفرنیا جان خود را از دست داد، ویژگی‌های کامل خودران، این اتومبیل را تحسین کرده و فیلم‌هایی را در حساب کاربری‌اش در تیک‌تاک منتشر کرد که به نظر می‌رسد در این فیلم‌ها او دستان خود را از ری فرمان برداشته و درحال رانندگی است.

تسلا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، در تاریخ پنجم ماه مه، یک تسلا مدل 3 در یک بزرگراه در فونتانا با یک دستگاه کامیون واژگون‌شده تصادف کرد که بر اثر آن، راننده تسلا کشته شد و راننده کامیون و یک موتورسوار که برای کمک به راننده کامیون توقف کرده بود، زخمی شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از پلیس، نوشت که تحقیقات مقدماتی مشخص کرده که دستیار راننده تسلا یا همان سیستم رانندگی خودکار پیش از تصادف فعال بوده است.

با این حال پلیس با تصحیح بیانیه قبلی، تصریح کرده: «هنوز تصمیم نهایی در مورد حالت رانندگی تسلا گرفته نشده است.»

از سوی دیگر دو فیلم از رانندگی مردی که در حال رانندگی تسلاست و دستانش روی فرمان خودرو  قرار ندارد در حساب ادعایی تیک‌تاک استیون هندریکسون 35 ساله منتشر شده است.

در یکی از فیلم‌ها او می‌گوید: «من بدون تسلای کاملا خودران، پس از یک روز طولانی و خسته از کار، چه کنم؟» در یک ویدیو دیگر نیز او گفته است: «بعد از کار از لس‌آنجلس به خانه برگشتم، خدا را شکر، خودران است. بهترین اتومبیل تاریخ!»

تسلا به‌عنوان دستیار راننده، از ویژگی‌های «رانندگی خودکار» یا «رانندگی خودران» نام برده است که به گفته کارشناسان می‌تواند باعث گمراهی مصرف‌کنندگان شود و آنها باور کنند که این خودرو می‌تواند به تنهایی رانندگی کند. تسلا در وب‌سایت خود نوشته است، ویژگی رانندگی خودکار، این اتومبیل را مستقل نمی‌کند. هندریکسون در حساب فیسبوک خود هنگام رانندگی با سیستم اتوپایلوت (رانندگی خودکار) در حال فیلمبرداری بود و می‌گفت: «نگران نباشید. روی  اتوپایلوت هستم.»

بیشتر بخوانید:

«اداره ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها» در حال تحقیق در مورد بیش از 12 تصادف تسلا از جمله تصادف فونتانا و یک خودروی دیگر در تگزاس در ماه گذشته است که منجر به کشته شدن دو نفر شد.

از سال 2016 دست‌کم 3 وسیله نقلیه تسلا که با سیستم رانندگی خودکار کار می‌کردند، تصادف‌های مهلکی داشته‌اند.

کد خبر 601394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha