رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از کاهش ۲۲ درصدی ترددها در تعطیلات عید فطر امسال در مقایسه با سال ۹۹ خبر داد.

جریمه پلیس بزرگراه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در حاشیه بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: در مجموع در بحث جرائمی که در ارتباط با کرونا اعمال شده، تعداد جرائم اعمال شده از ابتدای شیوع کرونا در سال ۹۹ تاکنون بیش از ۷ میلیون است. 

وی با بیان اینکه طی این مدت، چهار میلیون و ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه نیز با تذکر پلیس از سفر انصراف دادند، افزود: همچنین بیش از ۷۰ درصد مردم در بحث پرهیز از سفرها رعایت کردند. اما آنچه رخ داد، مربوط به ۳۰ درصدی است که اصرار به سفر داشتند و در ایام نوروز نیز عمدتا همین موارد بودند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: وقتی ما جرائم را تحلیل می‌کنیم می‌بینیم که برخی خودروها تا ۲۰ بار و برخی حتی تا ۱۰۰ بار به خاطر بی‌توجهی به محدودیت‌هایی کرونایی جریمه شدند که این نشان می‌دهد موضوع بازدارندگی جرائم در مورد این افراد وجود ندارد و متاسفانه رعایت نمی‌کنند.

هادیانفر به اعمال محدودیت ترددها در تعطیلات عید سعید فطر نیز اشاره کرد و گفت: میزان ترددها در ایام تعطیلات عید فطر امسال به نسبت ایام عید سعید فطر سال قبل ۲۲درصد و نسبت به ایام عید فطر سال ۹۸ که خبری از کرونا در کشور نبود، ۴۰درصد کاهش را نشان می‌دهد. بنابراین آنچه تحت عنوان افزایش سفر مطرح می‌شود، صحت ندارد.

وی با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر محدودیت و ممنوعیت سفر در ایام عید سعید فطر گفت: این محدودیت‌ها از ساعت ۱۴ روز ۲۱ اردیبهشت آغاز شد و تا ۲۴ اردیبهشت ادامه داشت. در این مدت پلیس راهنمایی و رانندگی با بهره‌گیری از ۱۲۹۱ دستگاه دوربین ثبت تخلف و همچنین استقرار نیرو در ۲۶۹۳ نقطه به همراه عوامل انتظامی حضور داشت و در مجموع ۳۷۱هزار و ۴۱۳ دستگاه وسیله نقلیه نیز به دلیل بی‌توجهی به این تذکرات اعمال قانون شدند.

کد خبر 601258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha