ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در نشست خبری درباره دلایل حضور خود در انتخابات گفت: ما یک امر اهمی مواجه هستیم و آن مسئله قوه مجریه است. دیدن وضعیت معیشت مردم، مشکلات مردم، گرانی، بیکاری و وضعیت اقتصادی و معیشت مردم دغدغه جدی برای انسان ایجاد می کند

رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین، رئیسی گفت: برخی تاکید می‌کردند کار تحول در قوه قضاییه باید ادامه پیدا کند و امر مبارزه با فساد تداوم یابد و دغدغه این را داشتند که وضعیت دستگاه قضا چه خواهد شد. این دغدغه درست است اما ما یک امر اهمی مواجه هستیم و آن مسئله قوه مجریه است. دیدن وضعیت معیشت مردم، مشکلات مردم، گرانی، بیکاری و وضعیت اقتصادی مردم دغدغه جدی برای انسان ایجاد می‌کند و برخی از ناامیدی‌هایی که امروز در بخش‌هایی از جامعه خودنمایی می‌کند می‌تواند در یک دولت قوی تبدیل به امید شود و با نیروی انسانی جوان متراکم و منابع کشور درد و رنج را کاهش داد.

وی افزود: حضور بنده اجابت دعوت مردم عزیز، نخبگان و همه کسانی بود که دغدغه وضعیت کشور را دارند. اگر چه گروه‌های بسیاری دعوت کردند، حضور بنده مستقل است و نافی حضور هیچ‌کس نیست. کسانی که احساس تکلیف کردند وظیفه خودشان را انجام دهند.

رئیس قوه قضائیه گفت: ما می‌خواهیم تحول را در همه مسائل اجرایی کشور پیگیری کنیم. همه کسانی که ناامیدند شرکت کنند. همه افراد با هر سلیقه سیاسی در انتخابات شرکت کنند. من خود را رقیب فساد، ناکارآمدی و اشرافی‌گری می‌دانم، رقیب این گروه و آن گروه نیستم. من رقیب ناکارآمدی هستم و در این میدان همچنان که از همکاری مردم دستگاه‌ها و حوزه‌ها برخوردار بودم، در این حوزه نیز برخوردار خواهم شد. حضور ما باید منجر به انسجام گروه‌های مختلف شود. باید به انسجام همه کسانی که دغدغه مردم دین و ارتقای کشور را دارند بینجامد. لذا معتقدم هیچ بن‌بستی برای اداره امور در کشور وجود ندارد و باید مدیریت کارآمد و جهادی در این زمینه وجود داشته باشد.

وی گفت: باور دارم که بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند تغییردهنده وضع موجود باشند. باید کسانی باشند که حقیقتا به تحول و تغییر عقیده داشته باشند. لذا از مردم می‌خواهم خانه خودشان را برای بنده ستاد انتخاباتی کنند. من امکانات مالی ندارم که ستاد بزنم. هر خانه یک ستاد باشد. امیدواریم با حضور مردم بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

رئیسی در ادامه در پاسخ به سوالات گفت: انتظار من این بود عزیزی غیر من حضور پیدا کند چون من ماموریت سنگینی داشتم و از روز آغازین تلاش کردم قوه قضاییه را برای مردم بخشی امیدوارکننده بسازم. این همه درخواست‌ها که از جامعه نخبگانی و سراسر کشور رسید به نحوی برای من یک مسئولیت ایجاد می‌کند که جای عافیت‌طلبی و راحت‌طلبی نیست و مهمتر از قوه قضاییه دستگاه اجرایی است چرا که در دستگاه اجرایی است که فساد از ریشه خشکانده می‌شود و اگر کارآمدی ایجاد شود، ناکارآمدی نخواهیم داشت. دستگاه اجرایی اهم است.

وی افزود: برنامه‌ام این بود که به این صحنه نیایم و به دوستان هم می‌گفتم ولی وضعیت به نحوی پیش رفت که اگر شانه خالی کنم فرار از مسئولیت برای مردم خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه گفت: معاون اول و کابینه را نیز در آینده معرفی خواهیم کرد.

او در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید اگر به گفته شما دستگاه اجرایی اهم بر قضاست اگر شکست بخورید باز هم به قوه قضاییه برمی‌گردید؟ گفت: در انجام وظیفه شکست وجود ندارد. من به شما جوان بگویم کسی که برای انجام وظیفه به میدان می‌آید هرگز شکست برایش معنا ندارد.

کد خبر 601142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 33
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    22 9
    یاد جهانگیری یا شایدم نوبخت افتادم که می گفت مردم طلاهاشونو بدن دولت کمک کنن از بحران اقتصادی رد بشیم
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    25 8
    آقای رئیسی ما که مستاجریم هم خونمونو ستاد شما کنیم؟
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      14 18
      حنی اگر تو چادر زندگی میکنید هم واجبه
  • ی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    35 12
    دلم کباب شد امکانات مالی نداره آخی !!
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    32 6
    آدم یه چیزایی میشنوه که مغزش سوت می کشه ای خدااااا
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      18 6
      بهترین کار اینه که قبل انتخابات تلویزیون رو خاموش کنیم و خبر هم نخونیم و گوش ندیم تا آبا از آسیاب بیفته آدم مغزش سوت می کشه این چیزا رو می بینه و میشنوه
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    11 31
    خانه که سهله جانم فدای سید ابراهیم رئیسی
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    18 16
    چشم از فردا ملت رو دعوت می کنیم خونمون متینگ بذارن کرونا و پروتکل و این داستانا هم که هیچی
  • بت شکن IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    19 29
    ابراهیم بت شکن به میدان آمد لا حول ولا قوه الا بالله
  • بردبار IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    22 28
    این نشان از صلاحیت و صداقت شما دارد به امید موفقیت شما
  • هادی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    21 23
    اقای رییسی شعار ندهید شما که پستهای مهمی را در قوه قضاییه اشغال کردید چرا تا حالا حتی وضع قوه قضاییه را درست نکردید والان هم شعار درست کردن وضع معیشتی مردم وقوه مجریه را سر می دهید خدمتی برای مردم وجود ندارد
    • دکتر IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      15 8
      شما یا خوابی یا چی...
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    15 9
    این اقا هم صحبت های رییس چمهور قبل را زد معیشت و گرانی و... ما رو به خدا دست بردارید