مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

با گذشت 9 سال از زلزله ورزقان روستای قره قشلاق همچنان بازسازی نشده است.

وضعیت مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌غربی

به گزارش همشهری آنلاین، در زلزله سال 1391 منطقه ورزقان حدود 60 روستا آسیب کامل دید که در روستای قره قشلاق بازسازی صورت نگرفته است.

به گفته اهالی این روستا به جز اقدامات اولیه ای که در سال 91 صورت گرفته و تعداد محدودی کانکس برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شد در سال‌های پس از آن اقدام مشخصی صورت نگرفته و این روستا همچنان رها شده است.

 در حال حاضر اکثر خانه های آسیب دیده از سکنه خالی شده و اهالی به تبریز و ورزقان یا اهر مهاجرت کرده اند و حدود 15 تا 20 خانوار در این روستا ساکن هستند.

نیاز به جابجایی روستای قره قشلاق ورزقان

مدیر کل مسکن و شهرسازی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این روستا به همراه 4 روستای دیگر ورزقان بایدجابجا شود، می گوید: روستاهای جوشین، استرگان ، قیه قشلاق ، بهربیگ و گوراکش در بخش مرکزی و بخش خاروانای ورزقان هستند که به علت موقعیت مکانی نامناسب و قرار گرفتن درمسیر حوادث غیر مترقبه از جمله رانش و سیل و خطر سکوت صخره سنگ باید جابجا شوند.

حافظ باباپور ادامه می دهد: پس از زلزله ورزقان سستی خاک و سنگ این مناطق بیشتر شده و بازسازی در محل روستای فعلی صلاح نیست.اداره کل منابع طبیعی آذربایجان شرقی زمین‌هایی در نزدیکی روستاهای نیازمند جابجایی در نظر گرفته اما برخی مسائل اجتماعی و مقاومت‌هایی در میان روستائیان وجود دارد.

وی ادامه می دهد:  مدیران دستگاه‌های خدمات رسان استان نظیر آب ، برق ، گاز ، مخابرات و هلال احمر اقدامات لازم را انجام داده اند اما برخی از سکنه روستاها از جمله قره قشلاق برای دریافت وام های کم بهره برای احداث خانه در محل جدید روستا مراجعه نمی کنند.

کد خبر 600911

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha