محقق ارشد پروژه واکسن کووایران برکت گفت: در ساخت واکسن کووایران برکت استانداردهای بین‌المللی رعایت شده و تزریق آن به افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای توصیه می‌شود.

واکسن کرونا - کوو ایران برکت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مینو محرز محقق پروژه واکسن کوو ایران برکت اظهار کرد: تزریق‌کنندگان فاز مطالعاتی واکسن کوو ایران برکت هیچ علائمی نداشتند.

وی با بیان اینکه من سال‌هاست در جریان واکسن‌سازی و متخصص بیماری‌های عفونی هستم، گفت: فرآیند ساخت واکسن در سال‌های گذشته برای من به عنوان یک ایرانی زجرآور بود، زیرا سایر کشورها مثل ترکیه با سنگ‌اندازی واکسن به ما نمی‌فروختند.

محقق پروژه واکسن کوو ایران برکت با بیان اینکه به عنوان یک ایرانی افتخار می‌کنم که چنین سایتی راه‌اندازی شده است، افزود: سرمایه کشور منابع زیرزمینی نیست، بلکه جوانان ایرانی هستند.

محرز تصریح کرد: هر چه برای مقابله با کووید-۱۹ لازم بوده در ایران تهیه شده است و به هموطنان مژده می‌دهم که واکسن ایرانی به بازار می‌آید.

وی با بیان اینکه از ته قلبم خوشحالم که واکسیناسیون با واکسن ایرانی به زودی انجام خواهد شد، ادامه داد: این اتفاق نه تنها برای خودمان بلکه برای کشورهای اطراف نیز دارای اهمیت است.

محقق پروژه واکسن کوو ایران برکت گفت: سال‌هاست که ما شهرهای نزدیک افغانستان و پاکستان را واکسینه می‌کردیم، در حال حاضر نیز همین کار را انجام خواهیم داد.

محرز با بیان اینکه سایت تولید واکسن خیلی عظیم است، بیان کرد: تولید واکسن رازی و پاستور سال‌ها بی‌نظیر بود، اما ما احتیاج داشتیم سایتی به این عظیمی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دانش و علم تولید واکسن را داریم، افزود: زمان‌بر است که بخواهیم به سنگ‌اندازی‌ها پاسخ دهیم.

محقق پروژه واکسن کوو ایران برکت با بیان اینکه با پروژه کارآزمایی بالینی باید به مردم بگوییم که استانداردهای بین‌المللی را رعایت می‌کنیم، بیان کرد: استانداردها در تولید واکسن کوو ایران برکت نسبت به سایر واکسن‌های تولید داخلی بیشتر رعایت شده است.

محرز گفت: این واکسن برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای نیز هست، لذا واکسنی که توصیه می‌کنیم ویروس ضعیف شده است و عوارض کمتری دارد. فضای مجازی درباره واکسن مردم را نگران کرده است.

محقق پروژه واکسن کوو ایران برکت با بیان اینکه با این تشکیلات می‌شود میلیون‌ها دوز واکسن را تولید کرد، گفت: اثرگذاری واکسن کوو ایران برکت روی ویروس انگلیسی تأیید شده است و باید برای اثربخشی آن روی ویروس‌های آفریقایی و... آزمایش‌هایی انجام شود.

کد خبر 600605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha