مدیر اجرایی طرح واکسن کووایران برکت گفت: خط اول تولید صنعتی واکسن ایرانی کرونا به نام کووایران برکت با ظرفیت سه میلیون دوز در ماه راه‌اندازی شده و آماده بهره‌برداری است.

واکسن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیدرضا مظهری مدیر اجرایی طرح واکسن کوو ایران برکت گفت: به محض قبول نتایج فاز سوم مطالعه کارآزمایی بالینی این واکسن توسط وزارت بهداشت، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نسبت به بهره‌برداری از اولین فاز خط تولید واکسن کوو ایران برکت با ظرفیت سه میلیون دوز در ماه اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: خط دوم تولید صنعتی این واکسن نیز با ظرفیت تا ۱۷ میلیون دوز در ماه در حال آماده شدن است. خط دوم تولید صنعتی این واکسن از اوایل تیر ماه سال جاری راه‌اندازی می‌شود و با ظرفیت افزایش‌یابنده تا پایان شهریور در مجموع (با احتساب ظرفیت سه میلیون دوز خط اول) توان عرضه ۲۰ میلیون دوز واکسن در ماه ایجاد خواهد شد.

مدیر اجرایی طرح واکسن کوو ایران برکت گفت: بعد از عبور از مرحله نیمه‌صنعتی، وارد مرحله تولید صنعتی واکسن کوو ایران برکت شدیم و قرار شد دو خط صنعتی آماده شود که یک خط تولید صنعتی آماده و خط دوم در حال آماده شدن است. در کنار استفاده از ظرفیت تامین تجهیزات خط تولید از داخل کشور، برخی از تجهیزات از خارج کشور تامین شده و مجموع سرمایه‌گذاری در این بخش تا رسیدن به ظرفیت تولید حداکثری بیش از ۶ هزار میلیارد تومان است.

واکسیناسیون عمومی با واکسن برکت از خرداد ۱۴۰۰

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون عمومی با این واکسن از پایان خرداد ۱۴۰۰ آغاز می شود، گفت: انتظار می‌رود واکسیناسیون عمومی با واکسن کوو ایران برکت پس از اعلام نتایج فاز سوم و ارائه مجوزهای لازم توسط وزارت بهداشت، در خرداد سال جاری آغاز شود.

مدیر اجرایی طرح واکسن کوو ایران برکت اظهار کرد: در حال حاضر هم با ظرفیت تولید چند میلیون دوز واکسن می‌توانیم آن را برای عموم مردم عرضه کنیم اما وزارت بهداشت مشغول بررسی مراحل کارآزمایی بالینی این واکسن است. این بررسی‌ها شامل موارد پزشکی و آزمایشگاهی داوطلبان این طرح مطالعاتی است که در حال انجام است.

مظهری ادامه داد: به محض تایید نتایج مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن از سوی وزارت بهداشت، واکسن تولیدی در اختیار آن وزارتخانه قرار خواهد گرفت تا با استفاده از ظرفیت شبکه بهداشت و درمان کشور نسبت به عرضه عمومی اقدام شود.

مطالعات بالینی مرحله سوم واکسن «کوو ایران برکت» پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ آغاز و در مراسم آغاز این مرحله، واکسن به سه داوطلب شامل عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، نماینده مردم سیستان و بلوچستان و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس و یک استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران تزریق شد.

کد خبر 600279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • RO ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    4 1
    درصد اثر بخشی؟ عوارض، نتایج فاز سه مطالعاتی؟ کسی نمی‌خواد در مورد این موضوعات مصاحبه کنه؟ هنوز هیچی نگفتین، میخواین با این واکسن، واکسیناسیون عمومی انجام بدین؟
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    4 1
    ببخشید مگه نباید از سازمان جهانی بهداشت هم مجوز و تاییدیه بگیرند؟!! چرا به این سوال ما مردم، مسئولین جواب نمی دهند و همشهری هم نه منتشر می کنه و نه پیگیری برای جواب به این سوال؟!!