به دلیل کاهش نزولات آسمانی، خشکسالی و ضعف مراتع در تامین علوفه دام، بزرگترین دغدغه عشایر استان خراسان جنوبی، فروش دام مازاد خود برای عبور از این بحران است.

عشایر

به گزارش همشهری آنلاین، با پیگیری‌های مسئولین ذی‌ربط و با توجه به مصوبه اخیر «شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایت محصولات اساسی کشاورزی» قیمت خرید حمایتی دام عشایر در سقف اعلامی وزارت جهاد کشاورزی (سازمان امور عشایر ایران) به ازای هر کیلوگرم دام زنده سبک عشایری (ترکیبی) ۴۵ هزار تومان تعیین شده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: پیرو این مصوبه به ازای خرید هر کیلوگرم دام، معادل سه کیلوگرم جو وارداتی نیز با قیمت مصوب از محل ذخائر راهبردی کشور به اتحادیه تعاونی‌های عشایری برای تامین خوراک دام عشایر تحویل می‌شود.

مهدی عصمتی‌پور با اشاره به اینکه تحویل نهاده درقبال خرید دام توسط دولت یکی دیگر از مزیت‌های فروش دام عشایر به دولت است و کمکی مهم در تغذیه دام مولد عشایر، گفت: خرید دام توسط دولت موجب آسودگی خاطر عشایر از پرداخت پول دام خود می‌شود.

وی افزود: دلالان دام عشایر را بصورت وعده‌ای می‌خرند و عشایر تا زمان گرفتن پول خود در نگرانی بسر می‌برند.

عصمتی‌پور عضویت جوانان عشایر در شرکت تعاونی عشایری را از دیگر مطالبات عشایر درمیان عنوان کرد و گفت: جوانان عشایر با عضویت در تعاونی‌ها و در کنار آن افزایش ارتباطات اجتماعی، می‌توانند نقش بسزایی در ایجاد پل‌های ارتباطی مناسب بین دستگاهای متولی امور عشایری و محلات عشایری داشته باشند تا بتوانند از خدمات و امکانات بروز برای جامعه خود مطلع شوند.

 شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور، به عنوان مباشر خرید دام عشایرتعیین می‌شود.

کد خبر 600561

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha