چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۸
۰ نفر

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران پس از پنج ماه متوالی افزایش، ماه میلادی گذشته دو درصد در مقایسه با مارس کاهش پیدا کرد.

اوپک - نفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، قیمت نفت سنگین ایران در آوریل به ۶۳ دلار در هر بشکه رسید که در مقایسه با قیمت ۶۴ دلار و ۳۰ سنت در مارس، یک دلار و ۳۰ سنت معادل دو درصد کاهش پیدا کرد.

میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶۰ دلار و ۷۵ سنت در مقایسه با ۴۱ دلار و ۳۷ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ بوده است.

ارزش سبد نفتی اوپک در آوریل به ۶۳ دلار و ۲۴ سنت در هر بشکه رسید و در مقایسه با ۶۴ دلار و ۵۶ سنت در مارس، یک دلار و ۳۲ سنت معادل دو درصد کاهش نشان داد اما همچنان در بالاترین سطح از ژانویه سال ۲۰۲۰ تاکنون قرار دارد. ارزش گریدهای نفتی سبک این سبد ماه میلادی گذشته کاهش پیدا کرد اما گریدهای ترش کاهش کمتری نسبت به قیمت پایه نفت دوبی داشتند.

قیمت معاملات نفت خام پس از پنج ماه رشد متوالی، در آوریل به دلیل ابهام نسبت به دورنمای تقاضا که ناشی از شیوع کووید ۱۹ در بخشهای متعدد جهان به فواصل زمانی مختلف بود، کاهش پیدا کرد. سرمایه گذاران نسبت به تحولات پاندمی و شاخص های اقتصادی حساس هستند و بر همین اساس، قیمت نفت برنت ۰.۶ درصد و وست تگزاس اینترمدیت یک درصد در آوریل کاهش پیدا کردند.

میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال۲۰۲۱ تاکنون ۶۰ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه بوده که ۴۱.۶ درصد معادل ۱۷ دلار و ۹۱ سنت بالاتر از ۴۳ دلار و شش سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ است.

طبق گزارش منابع ثانویه، تولید نفت اوپک متشکل از ۱۳ کشور در آوریل به ۲۵.۰۸ میلیون بشکه در روز رسید که ۰.۰۳ میلیون بشکه در روز  در مقایسه با مارس افزایش داشت. تولید نفت در ایران، نیجریه و عربستان سعودی افزایش پیدا کرد و در ونزوئلا، لیبی و آنگولا کاهش داشت. تولید نفت ایران ۷۳ هزار بشکه در روز افزایش داشت و به ۲.۳۹۳ میلیون بشکه در روز رسید.

کد خبر 600524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha