افزایش تورم، بیکاری و مسائل اجتماعی ناشی از بحران های اقتصادی مردم را کلافه کرده است.

image-20210511165239-1.jpeg

وضعیت تورم افسارگریخته و افزایش بیکاری سرمایه های انسانی که شاخص های تعیین کننده میزان و شدت فلاکت یک جامعه هستند، در شان مردم شایسته و فهیم ایران اسلامی نیست.‌نقدینگی در این ۸ سال ۷ برابر شده که به عنوان کارشناس اقتصادی و اجتماعی نگرانم چرا نقدینگی بدون پشتوانه بالاست؟!

 باید طرف عرضه به نسبت تقاضا متعادل باشد به طوری که اکثریت خانواده ها به ویژه کم درآمدها برای تامین نیازهای اولیه و ضروری بدون دغدغه اقدام نمایند. با بررسی اجمالی آمارهای موجود وضعیت زندگی خانواده های ایرانی در سال های گذشته، نشان از این نکته مهم دارد که سفره ایشان کوچک تر و توان خریدشان کمتر شده است. در سال گذشته بانک ها اعلام کرده اند که نزدیک به دو هزار میلیارد میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت نموده اند که پرسش افکار عمومی در مقابل این خبر قابل تامل است: به راستی منابع مالی اعطایی از جانب ساختارهای تامین به کجا رفته که مردم فقیرتر شده اند و تعداد زیادی از سرپرستان خانواده امکان خرید گوشت و مرغ را ندارند.‌

 بدون شک یکی از علل  اساسی شکاف ویران کننده‌ بین اقتصاد نمایشی و اقتصاد زیرزمینی پیش آمده است و که هر روز شاهد تقویت اتوبان اقتصاد زیرزمینی غیرشفاف و رانتی به جای اقتصاد روزمینی شفاف و کنترل شده هستیم. بورس رانتی و دلالی در بازار ارز، زمین و مسکن  ریشه در فضای اقتصاد زیر زمینی دارد که تخریب زندگی خانواده های ایرانی و افزایش فاصله طبقاتی حاصل شده است. سرمایه زیادی در اختیار و مدیریت کنش گران اقتصادی نیست که به تولید، اشتغال و سامان زندگی ذی نفعان اکوسیستم کارآفرینی و اشتغال زایی برسد. 

پس تخریب "میدان اقتصاد" به نفع عده ای خاص تاوان سنگی را تحمیل نموده به اکثریت مردم.

کد خبر 600455

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha