عضو شورای اسلامی شهر تهران به همراه شهردار و جمعی از مدیران منطقه ۷ از محله دوستدار کودک این منطقه واقع در محله نیلوفر بازدید کرد.

منطقه 7

به گزارش همشهری آنلاین، در ابتدای این مراسم الهام فخاری رئیس شورای اسلامی استان تهران ضمن قدردانی از اقدامات مطلوب انجام شده از سوی منطقه در راستای اجرای طرح دوستدار کودک، گفت: شهر دوستدار کودک الگویی جهانی است که با تکیه بر ویژگی‌های هر مکان در راستای تحقق اهدافی همچون ارزش های جامعه محلی، ریشه های هویتی، اعتماد، عدالت، حق همگانی، بستر بازآفرینی اجتماعی ایمن و جامعه‌پذیری سازنده به‌ویژه برای کودک و نوجوان گام برمی دارد.
وی عنوان کرد: برای تحقق شهر دوستدار کودک و نوجوان نیازمند تغییر سبک زندگی و بازگرداندن کودکان و خانواده‌ها به فضاهای عمومی هستیم.
در ادامه این بازدید سمیه حاجوی شهردار منطقه گفت: با تغییر رویکردها در مدیریت شهری به موضوع "تهران شهری برای همه"، نگاه به موضوع حقوق کودک در شهر و احیای طرح شهر دوستدار کودک در دستور کار شهرداری این منطقه  قرار گرفت.
وی با تاکید بر اینکه موضوع کودک و تشویق به یک زندگی جمعی، زمینه ساز تعالی فکری و تربیتی آنها است، تصریح کرد: ایجاد اماکن امن برای بازی و عبور و مرور کودکان، فراهم کردن وسایل بازی متناسب با مراحل رشد کودکان، استفاده از مبلمان شهری مناسب، دسترسی راحت به فضاهای آموزشی و وجود مراکز ارائه خدمات به کودکان تنها برخی از اقداماتی است که همسو با اجرای طرح شهر دوستدار کودک در راس فعالیت های این منطقه قرار گرفت.
شهردار منطقه ۷ یادآور شد: با توجه به اینکه کودکان قسمت عمده ای از جامعه ما را تشکیل می دهند، تلاش برای ایجاد محیطی مناسب برای رشد کودک و آشنایی با نیازهای کودکان، طرح محله دوستدار کودک با موضوعاتی از قبیل احساس وابستگی و پایداری اجتماعی، تاب آوری شهری، امنیت انتظامی، اجتماعی و روانی مورد ارزیابی قرار گرفت که پس از اتمام تحقیقات و انجام نظرسنجی از شهروندان، پروژه از لحاظ جنبه های فضای -کالبدی وارد فاز عملیاتی شد و در نهایت توانستیم با استفاده از پتانسیل و ظرفیت های موجود محله نیلوفر را به عنوان محله دوستدار کودک در منطقه ۷ انتخاب کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در محله دوستدارکودک به دنبال اعطای حق شهروندی به بچه ها، توسعه آگاهی، بالابردن مشارکت جمعی، کم کردن میزان خشونت علیه کودکان و توجه به موضوعات زیست-محیطی، با تمام ذینفعان به ویژه کودکان و نوجوانان، ساکنین محله، والدین و مدیریت شهری گفتگو شده و کارهای ویژه ای از قبیل احداث گذر هنر کودک در بوستان شهید نیاکی، راه اندازی مرکز فرآموز، ساختمان ویژه فعالیت های کودکان و مناسب سازی معابر جهت حضور بیشتر و ایمن کودکان و احداث پارک ترافیک در دستور کار قرار گرفت.
حاجوی با تاکید بر اینکه طرح محله دوستدار کودک طبق استانداردهای جهانی و براساس شاخص های یونیسف اجرایی شد، خاطرنشان کرد: امیدوارم با اجرای این طرح و رعایت کامل استانداردها شاهد حضور حداکثری کودکان در شهر باشیم.
گفتنی است در این مراسم از شهر مشاغل کودکان، گذر کودک، بخش آموزشی خانه کودک سرای محله نیلوفر، مناسب سازی بوستان شهید نیاکی بازدید شد و مدیران شهری اقدامات اجرا شده در راستای اجرای این طرح را ارزیابی کردند.

کد خبر 600449
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha