هر دلار امروز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ درصرافی‌های بانکی ۲۲هزار و ۱۸۹ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۴۹۱ تومان افزایش قیمت داشت و به کانال ۲۲ هزار تومانی صعود کرد.

دلار

به گزارش همشهری آنلاین، هر دلار امروز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ درصرافی‌های بانکی ۲۲هزار و ۱۸۹ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۴۹۱ تومان افزایش قیمت داشت و به کانال ۲۲ هزار تومانی صعود کرد. این آخرین نرخ اعلامی از سوی صرافی ملی در روز جاری است.

نرخ دلار از سوی این صرافی که قیمت های خود را بر اساس نرخ اعلامی از سوی سایت سنا بانک مرکزی اعلام می کند، امروز چند بار به روزرسانی شد و به ۲۲ هزار و ۳۳۵ تومان هم رسید که میزان افزایش قیمت دلار را طی دو روز اخیر به یک هزار و ۶۱۰ تومان می رساند. اما در ادامه نرخ اعلام شده  فروش دلار از سوی این صرافی مجددا کاهش یافت و به ۲۲ هزار و ۱۸۹ تومان رسید.

دیروز قیمت دلار با افزایش ۹۷۳ تومانی مجدد به کانال ۲۱ هزار تومانی و امروز نیز به کانال ۲۲ هزار تومانی صعود کرد.

بررسی روند کاهش قیمت دلار نشان می‌دهد که کاهش گام به گام  قیمت آن، طی دیروز و امروز جبران شده است. قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به کانال ۲۱ هزار تومانی ریزش کرد و پس از آن در ۱۵ اردیبهشت ماه به کانال ۲۰ هزار تومانی وارد شد.

بسیاری بانک مرکزی را متهم به دخالت در بازار ارز و کاهش دستوری قیمت‌ها کرده بودند. با این حال رئیس کل بانک مرکزی یکشنبه شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به این سوال که منتقدان می‌گویند بانک مرکزی با آزاد شدن منابع ارزی بلوکه شده از طریق ارزپاشی نرخ ارز را با اهداف سیاسی پایین می‌آورد، گفت: بانک مرکزی سیاسی نیست و افزایش ارزش پول ملی دستور مقام معظم رهبری است که برای افزایش ارزش پول ملی، نرخ ارز باید کاهش پیدا کند.

عبدالناصر همتی یادآور شد: نرخ فعلی ارز نرخ واقعی نیست و ما نرخ تسعیر ارز بانک‌ها را نیز ۱۵۹۰۰ تومان برای پایان سال ۹۹ اعلام کردیم، بانک مرکزی به ارزپاشی اعتقادی ندارد، اما روند بازار نزولی است و نرخ ارز کاهش پیدا می‌کند.

همتی تاکید کرد: روند مداخله در بازار طی سال‌های گذشته تغییر کرده و مداخله در بازار متشکل ارزی و توسط خود صادرکنندگان انجام می‌شود. همانطور که امروز بانک مرکزی حتی یک دلار هم ارز در بازار عرضه نکرده، اما ارزهای عرضه شده در بازار متشکل متقاضی نداشته که نشان می‌دهد دلار پتانسیل پایین رفتن زیر ۲۰ هزار تومان را هم دارد.

قیمت دلار و یورو

بر اساس آخرین نرخ اعلامی از سوی صرافی ملی، امروز قیمت خرید و فروش دلار به ترتیب ۲۱ هزار و ۷۵۰ تومان و ۲۲ هزار و ۱۸۹ تومان اعلام شد. قیمت خرید و فروش یورو نیز به ترتیب ۲۵ هزار و ۴۸۴ تومان و ۲۵ هزار و ۹۹۵ تومان بود. قیمت دلار و یورو در آخرین نرخ اعلامی از سوی صرافی ملی نسبت به نرخ های قبلی امروز کاهش داشت.

اما امروز بالاترین نرخ اعلام شده از سوی صرافی ملی برای خرید و فروش دلار به ترتیب ۲۱ هزار و ۸۹۳ تومان و ۲۲هزار و ۳۳۵ تومان و برای خرید و فروش یورو نیز به ترتیب ۲۵ هزار و ۵۹۱ تومان و  ۲۶هزار و ۱۰۸ تومان بود.

امروز در بازار متشکل ارز نیز میانگین قیمت هردلار ۲۱ هزار و ۹۸۸ تومان و میانگین قیمت هر یورو ۲۵ هزار و ۸۳۸تومان بود.

قیمت  هر دلار در بازار آزاد نیز  به حدود ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

کد خبر 600364

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    1 0
    والا ديگر به شما هم اعتمادي نست