معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره ثبت نام برای واکسن گفت: ثبت نام شروع شده و مشکلی در این زمینه نداریم؛ اکنون ۵۴ هزار و ۵۰ نفر برای واکسن ثبت نام کرده‌اند.

علیرضا رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، علیرضا رئیسی بیان کرد: شرایط فعلی خوشبختانه نشان‌دهنده این است که وضعیت کرونا در همه استان‌ها نزولی شده و آن پنج استانی که قبلاً به قله رسیده بودند و سیر نزولی را طی نکرده بودند، خوشبختانه اکنون سیر نزولی آن‌ها شروع شده است. از جمله نقاط مهم استان تهران است که سیر نزولی خوبی را شروع کرده است.

وی در ارتباط با بحث واکسن بیان کرد: من فکر می‌کنم نکته‌ای که باید در نظر بگیریم این است که دنیا اکنون به سمت اولویت قرار دادن واکسن رفته، این هم به عنوان یک امید خیلی خوب است، اما یک تهدید هم دارد و تهدید آن این است که اگر همه ما به سمت واکسن برویم و پروتکل‌ها و رعایت شیوه نامه‌ها را فراموش کنیم و یا اینکه به امید تولید واکسن موضوع را نادیده بگیریم که این اتفاق متاسفانه در کشور خودمان نیز در حال رخ دادن است که این اصلاً خوب نیست.

رئیسی گفت: علی‌رغم این که در حال طی کردن سیر نزولی هستیم، ولی در برخی استان‌ها همچنان رعایت پروتکل‌ها زیر ۶۰ درصد است و این اصلا خوب نیست. از این رو به روسای محترم دانشگاه‌ها توصیه می‌کنم از آنجا که تعداد شهرهای قرمز پایین است و اکنون اکثر شهرها در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند، برای آن تعداد شهرهای قرمز که مشاغل گروه ۱ و ۲ اجازه فعالیت دارند با همکاری اتاق اصناف نظارت بیشتری بر آن‌ها صورت بگیرد. ما توافق کردیم در صورتی که تخلف از سوی یک صنفی صورت گرفت خیلی شدید برخورد شود.

معاون وزیر بهداشت درباره واکسن بیان کرد: اکنون واکسن به تعداد کافی در اختیار همه دانشگاه‌ها هست و اکثر دانشگاه‌ها واکسن به تعداد کافی برای ۸۰ ساله‌ها دارند. پنج مورد از دانشگاه‌های ما طی ۲۴ ساعت از سامانه‌ای که برای واکسن در نظر گرفته شده بود به صورت پایلوت استفاده کردند و در نهایت نتایج خوبی حاصل شد. اکنون بیش از ۴۰ مورد از دانشگاه‌های ما به این سامانه وصل شده‌اند. البته ثبت نام برای همه شروع شده و مشکلی در این زمینه نداریم و اکنون ۵۴ هزار و ۵۰ نفر برای واکسن ثبت نام کرده‌اند.

کد خبر 600334

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha