نیروی هوایی آمریکا در حال ساخت و آزمایش مدل اولیه «نسل ششم» جنگنده‌های هوایی است در برنامه‌ای به نام «نسل بعدی برتری هوایی» (NGAD) است.

NGAD

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیفنس نیوز در برنامه NGAD از ابزارهای پیشرفته دیجیتال برای طراحی هواپیما استفاده می‌شود که امکان تکمیل طراحی این پروژه پیچیده را در مدتی کوتاه می‌دهند.

این برنامه می‌تواند تحولی در فناوری تسلیحات هوایی ایجاد و شیوه طراحی و ساخت، تولید و عملیاتی کردن هواپیماهای نظامی را تغییر دهد. استفاده از نرم‌افزارهای پیجیده این امکان را ایجاد می‌کند که هواپیما در مدت‌ کوتاهتری وارد خدمت شود و قابل‌تطبیق با سیستم‌های جدید باشد.

آمریکا در حال طراحی و آزمایش نسل ششم جنگنده‌های هوایی است
یک طراحی مفهومی از جنگنده نسل ششم که نیروی هوایی آمریکا قبلا منتشر کرده است

NGAD به جای مدت ۳۰ ساله‌ای که معمولا هواپیمای جنگنده در حال حاضر از طراحی تا بازنشسته شدن می‌گذرانند، می‌تواند هواپیمایی را برای مدت کوتاه‌تر خدمت طراحی کند که در دوره‌های حدودا هشت ساله قابل‌جایگزینی باشند. به این ترتیب در ساخت هواپیماهای جنگنده به جای تغییر نسل‌ها به صورت یک روند تحولی مداوم انجام می‌شود.

آمریکا در حال طراحی و آزمایش نسل ششم جنگنده‌های هوایی است
یک طراحی مفهومی از جنگنده نسل ششم که شرکت لاکهید مارتین منتشر کرده اس

هنوز معلوم نیست که مدل اولیه این جنگنده ساخت چه شرکتی است و وزارت دفاع آمریکا چه مشخصاتی را برای آن در نظر دارد. شرکت‌هایی مانند بوئینگ، نورئروپ گرامن و لاکهید مارتین طرح‌های ترسمی را از طراحی‌های احتمالی جنگنده نسل ششم منتشر کرده‌اند، اما هیچکدام تا به حال بوسیله نیروی هوایی آمریکا تایید شده‌اند.

با این حال در سندی که نیروی هایی امریکا درباره NGAD  منتشر کرده است، هدف از این برنامه ساخت هواپیمایی با قدرت نفوذ به پلتفرم‌های ضدهوایی پیشرفته، ارتباط‌گیری سریع و مطمئن و مجموعه‌ای یکپارچه‌ از توانایی هوایی معرفی می‌کند.

آمریکا در حال طراحی و آزمایش نسل ششم جنگنده‌های هوایی است

در این سند یک ترسیم از جنگنده آینده هم وجود دارد. این طرح مفهومی که ممکن است فقط یکم تصویر ژنریک باشد نه یک پروژه واقعی هواپیمایی الماس‌مانند را نشان می‌دهد که مکش هوای آن از بالای بال‌های آن انجان می‌شود و بالک‌های پایدارکننده دوگانه عمودی دارد.

این سند جنگنده نسل ششم را به عنوان مکملی برای هواپیماهای اف-۳۵ و اف-۲۲ در نقش‌های برتری هوایی معرفی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 600226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha