مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
۰ نفر

طرح نسخه‌نویسی الکترونیک از چند سال پیش در همدان آغاز شده و اداره‌کل تأمین اجتماعی و بیمه سلامت این طرح را در مراکز خود اجرا می‌کنند و چند وقتی است نوبت به مطب‌ها و مراکز خصوصی رسیده است.

نسخه‌نویسی الکترونیک

همشهری آنلاین- فاطمه کاظمی

طرح نسخه‌نویسی الکترونیک از چند سال پیش در همدان آغاز شده و اداره‌کل تأمین اجتماعی و بیمه سلامت این طرح را در مراکز خود اجرا می‌کنند و چند وقتی است نوبت به مطب‌ها و مراکز خصوصی رسیده است.

معاون خرید راهبردی خدمات اداره‌کل تأمین اجتماعی استان همدان با بیان این‌که نسخه‌نویسی الکترونیک در اداره‌کل تأمین اجتماعی استان همدان از سال 97 آغاز و از شهریور سال گذشته به صورت فعال‌تر پیگیری شد، توضیح می‌دهد: این طرح ابتدا از مراکز ملکی اداره‌کل تأمین اجتماعی مانند بیمارستان آتیه همدان، شهید غرضی ملایر و درمانگاه‌های تحت پوشش آغاز شد و از آن‌جایی که نتیجه‌بخش بود در بخش خصوصی نیز اجرا شد.

اردلان رفیعی ادامه داد: حدود دو سال در زمینه تأمین تجهیزات و آموزش کارکنان برای استفاده بخش خصوصی از این طرح کار و جلسات متعددی با داروخانه‌ها، پاراکلینک‌ها و پزشکان در این زمینه برگزار و گروه‌های مجازی به منظور آموزش آن‌ها تشکیل شد. در حال حاضر770 هزار بیمه‌شده تأمین اجتماعی مشمول طرح نسخه‌نویسی الکترونیک هستند و طرح در صد در صد مراکز ملکی تأمین اجتماعی اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که بالای 97 درصد مراکز تحت پوشش تأمین اجتماعی از این طرح استفاده می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود با رفع نواقص باقیمانده، همه مراکز از این طرح استفاده کنند، توضیح داد: از اسفند ماه سال گذشته بیمارستان‌های دانشگاهی وارد این طرح شده‌اند و اعتبار لازم برای خرید سخت‌افزار در اختیار آن‌ها قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد همه مراکز از این طرح استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان نیز از توقف چاپ دفترچه‌های بیمه سلامت از ابتدای اردیبهشت ماه در صندوق بیمه سلامت همگانی و از ابتدای خرداد ماه در صندوق روستائیان و از ابتدای تیرماه در سایر صندوق‌ها خبر داد و اعلام کرد: اگر در مراکز درمانی به هر دلیلی امکان نوشتن دفترچه و در نهایت نسخه‌نویسی  الکترونیک نباشد، با هماهنگی صورت گرفته پزشک می‌تواند روی برگه سرنسخه خود، دارو بنویسد و با ورود آن برگه به داروخانه طبق هماهنگی انجام شده، اطلاعات وارد سیستم شود و ما نیز هزینه را پرداخت کنیم.

سعید فرجی توضیح داد: از ابتدای تیرماه نیز دفترچه «سایر صندوق‌ها» چاپ نمی‌شود اما تا موقعی که دفترچه‌ها برگه داشته باشند بیمه‌شدگان می‌توانند از آن استفاده کنند هرچند تاکید داریم حدالامکان پزشکان و بیمه‌شدگان ثبت الکترونیک را پیش گیرند چرا که تسلط در کار هم پیدا خواهند کرد.

وی افزود: در بخش خصوصی نیز استقرار نسخه نویسی در استان مطلوب است و تاکید بر استقرار نسخه نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی در مراکز دانشگاهی است و برای فراهم کردن زمینه اجرای طرح نسخ الکترونیک در این مراکز تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان تأکید کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیر حضوری بیمه سلامت به آدرس http//eservices.ihio.gov.ir/esc‏ از خدمات درمانی دریافتی و سوابق بیمه‌ای خود مطلع شوند.

کد خبر 600048

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha