آخرین ارقام منتشر شده در روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت در انگلیس نشان می‌دهد که یک سوم بزرگسالان این کشور کاملا در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین در مجموع ۱۷۶۶۹۳۷۹ نفر در انگلیس دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که معادل ۳۳.۵ درصد کل جمعیت ۱۸ سال و بالاتر این کشور است.

همچنین در حال حاضر در انگلیس ۳۵۳۷۱۶۶۹ نفر دوز اول واکسن کرونایشان را دریافت کرده‌اند که معادل ۶۷.۲ درصد جمعیت بزرگسالا این کشور است.

انگلیس روز یکشنبه ۱۷۷۰ مورد جدید بیمری کرونا و تنها دو موورد مرگ در طول ۲۸ روز پس از آزمایش مثبت کرونا گزارش کرد. انگلیس در طول هفته گذشته ۱۴۶۵۹ مورد عفونت کرونا گزارش کرد که نسبت به هفت روز پیش از آن ۴.۳ درصد کاهش نشان می‌دهد. شمار مرگ‌های ناشی از کرونا نیز در طول هفت روز گذشته در این کشور ۶۷ مورد بود که کاهشی ۳۹.۱ درصدی را نسبت به هفت روز پیش از آن نشان می‌دهد.

از ابتدای شروع پاندمی کرونا در مجموع ۱۲۷۶۰۵ نفر در انگلیس در طول ۲۸ روز پس از آزمایش مثبت کرونا درگذشته‌اند.

این کشور دستخوش موج دوم مرگبار شیوع کرونا بود که در اواخر ژانویه (بهمن) به اوج خود رسید، اما شمار عفونت‌های جدید، بستری‌شدن‌ّ‌ها و مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ از آن هنگام به بعد به شدت کاهش یافته است.

این کاهش را تا حدودی به تاثیر برنامه واکسیناسیون عمومی و تا حدودی به اجرای محدودیت‌های سختگیرانه از ژانوی تا مارس ( بهمن تا فروردین) در این کشور نسبت می‌دهند

کد خبر 599987

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha