مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان پنجمین استان کشور در تولید نسخه الکترونیک است و از دوم اسفند سال 99، دفترچه‌های کاغذی از طریق شعب و کارگزاری‌ها در زنجان صادر نمی‌شود. طبق آمار سال گذشته حدود 580 هزار نسخه الکترونیکی در این استان تولید شده است.

دفترچه تامین اجتماعی

به گزارش همشهری آنلاین، علی محمدی افزود: البته با وجود توقف صدور دفترچه‌های کاغذی، اوراق دفترچه‌های دراختیار بیمه شدگان تأمین اجتماعی معتبر و قابل استفاده است اما پس از اتمام اوراق دفترچه‌ها دیگر نیازی به دریافت دفترچه جدید نیست و با ارائه کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه بیمه می توانند از خدمات دفترچه تامین اجتماعی بهره مند شوند.

وی عنوان کرد: درحال حاضر با روش‌های استحقاق سنجی 6 گانه سازمان تامین اجتماعی، پزشکان، داروخانه‌ها و تمامی مراکز درمانی و پاراکلینیکی می‌توانند از طریق کدهای دستوری USSD، پیامک و سامانه‌های اینترنتی که طی ماه‌های گذشته به آنها اعلام شده است، بیمه شدگان تأمین اجتماعی را شناسایی کنند و خدمات مورد نیاز آنها را براساس ضوابط ارائه دهند و اغلب مراکز درمانی و مطب های خصوصی استان نسخه ها را به صورت الکترونیکی صادر می کنند.

محمدی افزود: طبق آمار در مدت ۴۰ سال بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در استان زنجان ۱۹ برابر افزایش داشته و ۵۴۰ هزار نفر معادل 52 درصد کل جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

تامین اجتماعی این استان اعلام کرده است بیمه شدگانی که به مراکز درمانی طرف قرار داد در استان مراجعه می کنند و با عدم پذیرش و محاسبه آزاد مواجه می شوند بلافاصله با سامانه 1420 تماس گرفته و عدد 2 را با وارد کردن کد ملی اطلاع دهند تا در اسرع وقت به مشکلات احتمالی بیمه شدگان رسیدگی شود.

البته شهروندان زنجانی از اینکه با این کار مراجعات غیرضروری مردم به شعب و کارگزاری‌ها و ازدحام در این مراکز کاهش یافته است ابراز رضایت می کنند اما قطعی سیستم که گاه باعث تاخیر در تحویل دارو می شود باعث گلایه مندی آنها شده است.

کد خبر 599935

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha