مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

روند واکسیناسیون در قم پس از راه‌اندازی سومین مرکز تزریق واکسن شدت گرفته است.

واکسیناسیون کرونا در اصفهان

به گزارش همشهری آنلاین، رکورد واکسیناسیون، تزریق هزار و ۶۴۳ دوز واکسن به کادر بهداشت و درمان، سالمندان، پاکبانان، بیماران خاص و ... است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از ابتدای واکسیناسیون در قم تا ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۹ هزار و ۷۹ دوز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده که تعدادی از این اینها دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

محمدرضا قدیر افزود: تاکنون ۴۹ هزار دوز واکسن وارد قم شده و  عملیات واکسیناسیون به خوبی اجرا می‌شود. در حال حاضر ۳ مرکز واکسیناسیون در شهر قم فعال است و دنبال ایجاد دو مرکز بزرگ تجمعی برای این اقدام هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در مورد واکسیناسیون سالمندان گفت: ۱۲ هزار سالمند در قم زندگی می‌کنند که در مهلت اعلام شده، به بیش از ۳ هزار نفر واکسن تزریق شده است.

سیامک محبی افزود: در حال حاضر مشغول واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۰ ساله در مراکز روستایی هستیم و واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال در شهر قم نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به افزایش روزانه تزریق واکسن، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد واکسن‌های موجود از تعداد نیاز گروه‌های مخاطب بیشتر است و ما خودمان را آماده می‌کنیم که روزانه به ۴ تا ۵ هزار نفر واکسن تزریق کنیم.

به گفته رئیس مرکز بهداشت قم، از میان بیش از ۱۹ هزار نفر که واکسن را دریافت کرده‌اند هیچ گونه عارضه حاد و وخیم گزارش نشده است. با توجه به اطلاعاتی که در دسترس است واکسن‌های وارداتی و تولیدشده قابلیت اثربخشی دارد، بنابراین اقناع سازی گروه‌های هدف برای دریافت واکسن در اولویت است.

کادر بهداشتی قم هم انگیزه و شوق زیادی برای مقاوم سازی بدن افراد جامعه دارند. یکی از کادر بهداشتی که در مرکز شماره ۳ مشغول تزریق واکسن به سالمندان بود به خبرنگار همشهری گفت: روزهای خوبی در انتظار ماست ولی بعضی از افرادی که جزو گروه هدف محسوب می‌شوند نسبت به اثربخشی واکسیناسیون تردید دارند. وی افزود: همکاران ما حتی سالمندانی که مشکل حرکتی دارند را با نگاه ویژه تکریم می‌کنند و آمادگی داریم واکسیناسیون این افراد را در داخل خودروی حامل آنها انجام دهیم.

کد خبر 599860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha