معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران از اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای خط دوم انتقال گاز به شهرستان‌های غرب مازندران خبر داد.

گازرسانی

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی رازجویان با بیان این که مشکل افت فشار گاز غرب مازندران با اجرای این پروژه مهم دولتی برطرف می‌شود، اظهار کرد: دولت برای اجرای این پروژه حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته تا مشکل کمبود گاز در مناطق غربی مازندران که طی زمستان چند سال اخیر محسوس بود برطرف شود.

 به گفته این مسئول، ساخت خط دوم انتقال گاز به غرب این استان در دستور کار دولت قرار دارد و با اجرای آن فشار گاز در ماه‌های سرد سال برای مشترکان گاز ساکن مناطق غربی مازندران افزایش خواهد یافت.

وی افزود: اجرای این طرح روی مسائل زیست‌محیطی نیز تأثیر بسزایی دارد. چرا که با تقویت فشار گاز مشترکان خانگی، مصرف مازوت در نیروگاه‌ها کاهش می‌یابد و در نتیجه از میزان آلایندگی نیروگاه‌ها در ماه‌های سرد سال به دلیل سوزاندن مازوت کاسته می‌شود.

رازجویان با تأکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان برای افزایش سرعت اجرای این پروژه مهم خاطرنشان کرد: در اجرای این پروژه همکاری شرکت توزیع برق غرب مازندران و فرمانداران شهرستان‌های غربی استان با شرکت منطقه ۹ عملیات انتقال گاز ضروری است. چرا که در صورت افزایش سرعت اجرای پروژه، مردم منطقه نیز همکاری بیشتری با دستگاه‌های اجرایی برای به بهره‌برداری رسیدن این طرح خواهند داشت.

خط دوم ۳۰ اینچ انتقال گاز شمال کشور قرار است در محدوده شهرهای نور تا کلارآباد قرار است اجرا شود. یکی از مزایای مهم اجرای این پروژه، کاهش حریم ایمنی خط لوله فشار قوی و آزاد شدن بخش قابل توجهی از زمین‌های غرب استان در اطراف خط لوله گاز است.

کد خبر 599835

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha