یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
۰ نفر

در دوسال گذشته کاهش قدرت خرید بخش زیادی از اقشار، در کنار رشد قیمت اقلام لبنی، سرانه مصرف لبنیات را در ایران کاهش داده، این معضل از پارسال تشدید هم شده است.

پنیر

به گزارش همشهری‌آنلاین، افزایش قیمت لبنیات با این که خبر تازه‌ای نیست، به‌دلیل اهمیت حضور اقلام لبنی در سبد مصرف خانوار خبر مهمی محسوب می‌شود. در دو سال گذشته کاهش قدرت خرید بخش زیادی از اقشار، در کنار رشد قیمت اقلام لبنی، سرانه مصرف لبنیات را در ایران کاهش داده، این معضل از پارسال تشدید هم شده است.

از ابتدای سال گذشته نرخ لبنیات مشمول حمایت دولت ۳ بار و نرخ اقلام خارج از چتر حمایتی دولت، بارها و بارها با درصدهای مختلف افزایش یافت.

افزایش یک‌ هزار و ۹۰۰ تومانی نرخ پنیر یکی از برندهای به نسبت معروف، خبر تازه‌ای است که البته مربوط به یکی دو هفته گذشته نیست و از ابتدای امسال اتفاق افتاده است.

قیمت پنیر ۴۰۰ گرمی فتا دوشه برند هراز که یکی از پرطرفدارترین پنیرهای پاستوریزه و سوپرمارکتی است، از ۱۶هزار تومان ابتدای امسال حالا به ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده، خبر رسیده دیگر برندها هم در حال افزایش قیمت هستند. میانگین قیمت پنیرهای ساده پاستوریزه هم‌اکنون برای هر کیلو ۴۰ تا ۵۰هزار تومان برآورد می‌شود.

طرفداران پنیرهای سنتی البته باید دوبرابر این مبلغ را بپردازند. قیمت روی بسته‌های انواع پنیرهای سنتی پاستوریزه حاکی است قیمت پرتقاضاهایی مثل لیقوان مدتهاست که از کیلویی ۱۰۰ هزار تومان فراتر رفته و به‌طور مثال یک قالب ۷۵۰ گرمی پنیر لیقوان سالار ۹۹ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد.

افزایش قیمت پنیر به‌عنوان ارزان‌ترین عضو سفره صبحانه در کنار خبرهایی که درباره تغییر قیمت نان به گوش می‌رسد به‌ویژه برای اقشار کم‌درآمد جامعه نگران‌کننده است. 

قیمت پنیر از ۱۰۰ هزار تومان گذشت

کد خبر 599773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 12
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    19 1
    دو هفته بدون هر اعتراض و همایشی فقط نان خالی مصرف کنید تا محصولاتشان بگندد
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    27 2
    اگر واقعا، وضعیت معیشتی مردم برای مسئولین، مهم بود، ابدا اجازه نمی دادند، قیمت این اقلام ضروری تا این حد افزایش پیدا کنه. برای مردم گرونه، برای مسئولین گرون نیست و بنابراین اهمیتی به بالا رفتن قیمت ها نمیدن.
  • احمد IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    9 3
    وزیر عذ خواهی کند ۲۰۰ هزار تومان میشود
  • حسین IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    9 4
    به شورای حمایت از مصرف کنندگان اعلام میکنم با توجه به اینکه هوای جزو عوامل حیاتی است بر روی هوای تنفسی عوارض ببندند چون پول هنگفتی به جیب میزنند و بخاطر رعایت دهکهای ۱۱ و ۱۲ و ۱۰۰ جامعه یک تخفیف هز سر بزرگواری بدهند
  • عمو IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    7 3
    با حذف ۴ صفر قیمت عادلانه میشود و مشکلات معیشتی جامعه برطرف میگردد درخواست دارم صفر را کلا حدف کنید تا شادترین کشور دنیا شوبم
  • سیدمنصوراسدی ازتهران IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    8 3
    سلام روزتان بخیر ماشاالله هیچ کس جلو دارش نیست پنیر لاکتیکی کیلوی 18000تـمن یهـی شده 40000هزارتومن
  • a IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    13 4
    چطوری که با اینهمه بی کیفیت ترین محصولات لبنی تولیدی مخصوصا پگاه این روند گرونی ادامه دارد .این به خاطر بی کفایتی مسولین نظام است و هیچ گونه توجیهی هم ندارد.
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    8 2
    عجب عجب
  • بیژن IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    7 1
    علی برکه الله یکم بگذره بابت شکم سیر کردن آجرهای دستگاههای دولتی کم کم غیب میشه همونجور که نرده های پل عابر پیاده ها داره غیب میشه میگم چطوره پنیر نخوریم یا به گاوها بگیم اعتصاب کنند . یکی از مهمترین عوامل بی اعتباری مردم به مقامات و کم رنگ شدن همین معیشته
  • kazmali IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    10 1
    چرا مسئولین بفکر مردم باشند چون برای خودشان همه چی مفت هست ازبس آنقدر از رانت استفاده میکنند حالا پنیر بشه کیلویی 100هزار تومن بشه مهم نیست بعدا یک عده ای آن بالا نشستند نمی تونن قیمت یک پنیر یا شیر یا تخم مرغ درست بکنند اسمشان گذاشتند مسئول به هیچ دردی نمی خورند
  • سعید IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    14 4
    اینو بدونید که روزی جواب این ملت زجر کشیده را باید بدید