مجموع نظرات: ۱۰
یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹
۰ نفر

متوفی با وجود این که همکاران و اطرافیانش می‌گفتند وی زنی شاد، سرزنده و عاشق ایران بوده، اما در اقدامی غیرمنتظره تصمیم به‌خودکشی گرفته است.

دبیر اول سفارت سوئیس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، درحالی‌ جسد دبیر اول سفارت سوئیس در ایران که از طبقه هفدهم برجی در کامرانیه به پایین سقوط کرده و جان باخته بود، تحویل سفارت سوئیس شد تا به زادگاهش منتقل شود که کارشناسان تشخیص هویت تأیید کردند که دست نوشته کشف شده در آپارتمان این زن با دستخط وی مطابقت دارد.

راز این سقوط مرگبار صبح چهاردهم اردیبهشت‌ماه فاش شد. آن روز جسد زن ۵۱ ساله که تبعه کشور سوئیس بود در فضای سبز برج کشف شد. 

وی در طبقه هفدهم برج زندگی می‌کرد و چند ساعتی از مرگش گذشته بود. با انجام تحقیقات مشخص شد که این زن دبیر اول سفارت سوئیس در ایران و معاون مسئول حافظ منافع آمریکا در کشورمان بوده و تحقیقات انجام شده از همسایه‌ها و بررسی دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد که او نیمه شب از بالکن آپارتمانش سقوط کرده است. در ادامه تحقیقات، مأموران به بازرسی آپارتمان زن سوئیسی که پس از جدایی از شوهرش به تنهایی در طبقه هفدهم برج آبشار در کامرانیه زندگی می‌کرد، پرداختند و متوجه شدند که در تراس و محلی که او سقوط کرده بود، هیچ نشانه‌ای از اینکه وی با کسی درگیر شده یا از سوی فرد دیگری به پایین پرت شده وجود ندارد. داخل خانه نیز کاملا مرتب بود و روی بدن قربانی نیز نشانه‌ای از درگیری وجود نداشت. 

در ادامه یک دست نوشته بدون تاریخ و امضا روی میز کنار موبایل زن سوئیسی کشف شد. دست نوشته با زبان انگلیسی نوشته شده بود با این مضمون که «بعد از مرگم، جسدم را به سوئیس منتقل کرده و بعد بسوزانید. سپس خاکسترم را کنار قبر فرزند فوت شده‌ام دفن کنید.

او در این نوشته خواسته بود که ماجرای مرگش به پسرش که در سوئیس ساکن است اطلاع داده شود و همچنین درخصوص اموال و دارایی‌اش وصیت کرده بود. اگرچه آخرین نوشته با دستخط او مطابقت داشت اما با وجود این بازپرس جنایی آن را برای خط‌شناسی در اختیار کاشناسان خط تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران قرار داد تا بررسی‌های بیشتر در این خصوص صورت بگیرد. تیم کارشناسی بررسی‌های خود را انجام داده و تازه‌ترین نظریه خود را اعلام کرد. به‌گفته کارشناسان، دست‌نوشته با دستان زن سوئیسی نوشته شده است. تأیید این مسئله نشان می‌دهد که متوفی با وجود این که همکاران و اطرافیانش می‌گفتند وی زنی شاد، سرزنده و عاشق ایران بوده، اما در اقدامی غیرمنتظره تصمیم به‌خودکشی گرفته است.

از سوی دیگر جسد متوفی که به پزشکی قانونی انتقال یافته بود با دستور قاضی محمد وهابی، بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی در اختیار سفارت سوئیس در ایران قرار گرفت تا مقدمات انتقال وی به کشور سوئیس انجام شود.

کد خبر 599760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    7 4
    چرا به زبان انگلیسی؟
  • اصغر IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    16 7
    هرکی میاد اینجا حالش بد میشه
  • amirali IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    6 7
    گرونی بهش فشار آورده بوده
  • TR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    5 0
    "... این زن دبیر اول سفارت سوئیس در ایران و معاون مسئول حافظ منافع آمریکا در کشورمان ..." بعضی مشاغل و پست ها پیچیدگی خاص خود را دارند! ...