شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

با وجود آنکه اجازه بازگشایی سینماها داده شده، اما برخی سینماداران تمایلی به باز کردن سالن‌ها با شرایط فعلی ندارند و بسیاری از سینماهای پایتخت، گیشه خود را باز نکرده‌اند.

سینما کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، طبق مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مشاغل گروه دو از جمله سینماها مجوز فعالیت گرفتند، اما باز و بسته شدن‌های پیاپی سالن‌ها، نبود مخاطب و فیلم جذاب چندان رغبتی را برای سینماداران باقی نگذاشته تا از همین امروز سینماها را باز کنند. برهمین اساس (تا لحظه انتشار این گزارش) در سایت‌های فروش بلیت جای بسیاری از سینماهای تهران خالی است.

در این باره علی سرتیپی که مدیر چند مجموعه سینمایی در تهران است، با بیان اینکه هیچ کدام از سینماهای خود را از امروز ۱۸ اردیبهشت‌ماه باز نمی‌کند، گفت: فعلا یکی دو روز منتظر می‌مانیم تا ببینیم شرایط چطور پیش می‌رود چون اینکه مدام سینماها را باز می‌کنیم و می‌بندیم یک نوع بلاتکلیفی برای ما و نیز کارکنان سینماها به وجود آورده است. باید جلسه شورای صنفی نمایش برگزار شود و با وزارت ارشاد تبادل نظری صورت گیرد تا ببینیم قرار است کارها چطور ادامه پیدا کند و چه حمایتی صورت می‌گیرد.

وی افزود:‌ بازگشایی سینما یک مسئله است و اینکه مردم از باز بودن سینماها اطلاع داشته باشند یک مسئله دیگر است. باید برای بازگشایی تبلیغات صورت گیرد، با شهرداری  و صدا و سیما رایزنی شود تا مردم بدانند که با رعایت پروتکل‌ها سینماها دایر هستند. اگر قرار باشد دو درصد ظرفیت مجاز سینما هم پر نشود بازگشایی فایده‌ای ندارد، چرا که این کار دست‌کم باید هزینه‌های لحظه‌ای سینما را پوشش دهد. در شرایط اقتصادی فعلی هر بار که لامپی برای نمایش فیلم در سینما روشن می‌شود هزینه بسیار بالایی را تحمیل می‌کند و نمی توان در این وضعیت برای پنج نفر تماشاگر یک سالن سینما را باز نگه داشت.

در حال حاضر فیلم‌های «خورشید» مجید مجیدی، «هفته‌ای یک بار آدم باش» شهرام شاه‌حسینی، «خون شد» مسعود کیمیایی، «تک خال» مجید مافی و «لاله» اسدالله نیک‌نژاد از اکران نوروز برای نمایش در سینماها آماده هستند.

کد خبر 599710

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha