مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

پایاب سد گیوی با گذشت 15 سال از کلنگ زنی سد، هنوز اجرایی نشده و با وجود آبگیری تا کنون این سد نتوانسته است تاثیر خود را در توسعه کوثر بر محور کشاورزی داشته باشد.

سد گیوی

به گزارش همشهری آنلاین، شغل بیشتر اهالی این شهرستان کشاورزی است و به دلیل مشکلات خشکسالی و بی آبی اهالی در شرایط اقتصادی مناسبی نیستند و برخی‌ها مهاجرت را بر خلاف میل باطنی ترجیح می دهند.

سید غنی نظری نماینده شهرستان های کوثر و خلخال در مجلس در مورد عملیاتی نشدن این پروژه اظهار می کند: برای سد گیوی دو ردیف بدنه سد و پایاب سد جداگانه تعریف شده است و در مصوبه هیئت دولت چون تاکید بر تکمیل پروژه های با پیشرفت بیش از 70 درصد بود با تخصیص اعتبار بدنه سد تکمیل شد اما پایاب آن به دلیل نبود پیشرفت فیزیکی در اولویت قرار نگرفت.

وی می گوید: مبلغ ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال از طریق فاینانس بانکی برای احداث شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد گیوی اختصاص یافته و ۱۲۰ میلیارد ریال نیز برای اولین بار برای طرح شبکه آبیاری گیوی در قانون بودجه امسال مصوب شد.

نظری می افزاید: تسریع عملیات اجرایی شبکه آبیاری پایاب گیوی همچنان نیازمند اعتبار است که تلاش می شود اعتبار مورد نیاز این پروژه تامین شود.

به گفته این نماینده در صورت بهره برداری از پایاب این سد حدود 10 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر آبیاری این سد می روند که می تواند تحول عظیمی در کشاورزی و توسعه شهرستان کوثر ایفا کند.

کد خبر 599666

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha