مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

حداقل 20 قیمت برای انواع نان در آذربایجان شرقی وجود دارد.

نانوایی

به گزارش همشهری آنلاین ، یک شهروند تبریزی اگر قصد خرید نان از محله ای دیگر را داشته باشد،باید حتما قبل از خرید قیمت نان را سوال کند، در قیمت انواع نان تنوع خاصی در تبریز و شهرهای دیگر استان وجود دارد به عنوان مثال تنها در نان سنگگ با یک شکل و یک وزن و کیفیتی یکسان حداقل سه قیمت 1500 تومانی ، 2 هزار تومانی و 3 هزار تومانی وجود دارد که به گفته اتحادیه نانوایان تبریز بسته به نوع آرد یارانه ای ، نیمه یارانه ای و آزادی است که دولت تحویل نانوایان می دهد. در بقیه اقلام نان نیز همین وضعیت وجود دارد و در نان بربری تنوع در قیمت ها به بیش از 10 نوع می رسد و از بربری هزار تومانی تا 3 هزار تومانی در اندازه ها و حجم های مختلف می توان در گوشه گوشه استان پیدا کرد.
با شروع ماه رمضان وضعیت صف های نانوایی ها تغییر زیادی پیدا کرده ، نانوائیها معمولا صبح ها و قبل از ظهرها مشتری زیادی ندارند اما سه ساعت مانده به افطار صف نانوائیها با وجود کرونا طولانی است و شهروندان هم  از این وضعیت  خسته وگله مند هستند.
در آذربایجان شرقی حدود 6200 نانوایی فعال است که 2200نانوایی فقط در تبریز فعالیت می کنند و مسئولان استانی معتقدند با وجود هر 665نانوایی برای هر نفر از جمعیت استان و فعالیت 10 ساعته این نانوائیها ، اصولا نباید صف چندانی مقابل نانوائیها شکل بگیرد و این شهروندان هستند که با توجه به بیماری کرونا باید زمان خرید خود را مدیریت کنند.
چالش جدی نان در آذربایجان شرقی به گفته مسئولان اتحادیه های نانوایی مربوط به عدم تناسب دخل و خرج نانوائیها است که برخی ازشهروندان معتقدند نانوایان با فروش آرد به صورت آزاد و کاهش زمان پخت همچنین گران فروشی در قالب نان خشخاشی این هزینه ها را جبران می کنند. موضوعی که اتحادیه های نانوایی و مسئولان نظارتی آن را تکذیب کرده و از برخورد جدی با نانوایان متخلف در این زمینه خبر می دهند.

کد خبر 599634

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha