مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
۰ نفر

اداره کل دامپزشکی مازندران خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر ممنوعیت خروج مرغ زنده از مازندران را تکذیب کرد.

مرغ زنده

به گزارش همشهری آنلاین، صبح امروز برخی رسانه‌ها در خبری که به نقل از حمیدرضا شهابیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه عنوان شده اعلام کردند که طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، خروج مرغ زنده بدون مجوز از استان تا اطلاع بعدی ممنوع است. اما پیگیری‌های همشهری آنلاین نشان می‌دهد که این خبر صحت ندارد و در روالی مرسوم خروج مرغ زنده بدون دریافت مجوز طبق مقررات دامپزشکی ممنوع است. ضمن این که طبق پیگیری‌های انجام شده مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه نیز انجام مصاحبه با او توسط رسانه‌ها را تکذیب کرده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران در گفت‌وگو با همشهری آنلاین اظهار کرد: هیچ تصمیم جدیدی برای ممنوعیت خارج کردن مرغ زنده از مازندران گرفته نشده و در روالی معمولی خروج مرغ زنده با مجوز دامپزشکی از استان در حال انجام است.

علی باکویی افزود: خروج مرغ زنده بدون کسب مجوز از دامپزشکی مبدأ همیشه ممنوع است و این موضوع جدیدی نیست که در برخی رسانه‌ها به آن اشاره شده است. هر خودرویی که مجوز حمل بهداشتی دام از دامپزشکی مبدأ نداشته باشد متوقف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسته به تقاضا و وضعیت تولید مرغداری‌های استان هر شب مجوز خروج بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار قطعه مرغ زنده از استان صادر می‌شود. ضمن این که هر شب بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ تن مرغ گرم کشتار شده در مازندران نیز به تهران می‌فرستیم.

مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران تصریح کرد: بر اساس قانون سازمان دامپزشکی کشور تردد همه خودروهایی که حامل دام یا فرآورده‌های دامی هستند منوط به اخذ مجوز از دامپزشکی مبدأ است و اگر گواهی حمل بهداشتی نداشته باشند اجازه تردد و خروج از استان ندارند که برای توقف آن‌ها با همکاری پلیس راهور اقدام می‌شود.

باکویی با بیان این که همه متقاضیان برای حمل و نقل باید به دامپزشکی مبدأ مراجعه و کد لازم را دریافت کنند، گفت: ما برای حمل هر نوع دام یا فرآورده دامی خودروی مخصوص داریم که طبق مجوزهای صادر شده و کدهایی که برای هر خودرو در مجوز در نظر گرفته می‌شود، خودروها در مسیر مبدا تا مقصد کاملا تحت نظر هستند.

این مسئول تأکید کرد که خبر منتشر شده حاوی محتوا و بیان‌گر تصمیم جدیدی نیست و مانند گذشته حمل مرغ زنده یا هر نوع فرآورده دامی بدون دریافت مجوز از دامپزشکی ممنوع است.

کد خبر 599629

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha