شهر بنارس هندوستان که با طغیان اجساد متوفیان کووید-۱۹ روبه‌رو شده، کمبود چوب پیدا کرده است.

سوزاندن اجساد در هند

به گزارش همشهری‌آنلاین، شهر بنارس هندوستان که مقدس‌ترین شهر نزد هندوها، بودائیان و پیروان آیین جین است، تا پیش از شیوع کرونا محلِ مذهبیِ مورد علاقه مردمی بود که می‌خواستند روزهای آخر عمرشان را در آن بگذرانند تا با غسل در آب رودخانه گنگ از دور تناسخ وجودشان رهایی یابند و به حیات جاودان برسند.

اکنون اما این شهر با طغیان جنازه روبه‌رو شده است؛ به گزارش سی‌ان‌ان، روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ جسد برای برگزاری مراسم تدفین وارد این محل می‌شود که بسیار بیش از ظرفیت بوده و مسئولان تدفین مجبور به برپایی محلی موقت در نزدیکی رود گنگ شده‌اند.

دولت هند که به سوء مدیریت موج جدید کرونا و ارائه آمار نادرست در این کشور متهم شده، اکنون با بحران چوب برای مراسم سوزاندن اجساد نیز روبه‌رو است. یکی از تاجران چوب گفت تقاضا چهاربرابر شده و تامین‌کنندگان چوب با انبارهای خالی روبه‌رو شده‌اند.

یکی از شهروندان به خبرنگار سی‌ان‌ان گفت قرنطینه در شهرهای هند با آنچه در نیویورک یا لندن دیده می‌شود قابل مقایسه نیست: «به عنوان مثال، در بنارس بازارها می‌توانند هر روز تا حدود ساعت ۱۱:۰۰ صبح باز باشند و در این مدت خیابان‌ها شلوغ هستند. شب گذشته نیز در هتل شهر عروسی برگزار شد.»

«در خیابان‌های دهلی نیز قرنطینه و فاصله اجتماعی واقع‌گرایانه نیست. وقتی شما نمی‌توانید برای عزیزان‌تان اکسیژن بگیرید و گاهی مجبور هستید ۱۰ ساعت در یک صف منتظر بمانید، در موقعیتی نیستید که بخواهید فاصله اجتماعی را رعایت کنید؛ شما درگیر تنازع برای بقا هستید و اصطلاحاتی مانند قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی واقعا در چنین شرایطی صدق نمی‌کنند، شما ناامیدانه سعی در تهیه ضروریاتی برای نجات جان عزیزان خود دارید.»

بحران کرونا در هند تاکنون نزدیک به ۲۲ میلیون نفر را درگیر کرده و جان بیش از ۲۳۴ هزار نفر را گرفته است.

کد خبر 599512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha