وزیر امور خارجه آمریکا در یک گفت‌وگو به سئوال‌هایی درباره موضع دولت آمریکا در قبال پیشبرد روند مذاکرات احیای برجام در وین و آزادی زندانیان آمریکایی در ایران پاسخ داد.

CHUNK + تونی بلینکن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در بخشی گفت‌وگو با شبکه ام. اس. ان. بی. سی در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به انتخابات ریاست جمهوری ایران فرصت برای احیای توافق هسته ای در حال اتمام است و آیا حتی بدون خارج کردن زندانیان آمریکایی از ایران انتظار می‌رود در سطح مقدماتی واشنگتن با تهران به توافق برسد، توضیح داد: همان‌طور که می‌دانید ما غیر مستقیم در مذاکرات وین مشارکت داشته ایم. این مذاکرات آخر همین هفته دوباره انجام خواهد شد. نمی‌دانیم آیا ایران واقعا آماده اتخاذ تصمیم‌های لازم برای بازگشت به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای هست یا نه.

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، وی مدعی شد: آنها متاسفانه اقدام‌هایی را که منجر به از سرگیری بخش‌های خطرناک برنامه‌شان [برنامه هسته‌ای] می‌شود از سر گرفته‌اند و این بخش‌ها توسط توافق هسته‌ای متوقف شده بودند. هنوز مشخص نیست آنها آماده انجام دادن اقدام‌های لازم هستند یا نه.

بلینکن ادامه داد: با این وجود، ما قاطعانه بر موضوع آمریکایی‌هایی که در ایران یا هر جای دیگری زندانی هستند یا گروگان گرفته شده‌اند، متمرکز هستیم. تمام آنچه می‌توانم به شما بگویم این است که تیم ما واقعا هر روز در این زمینه فعالیت می‌کند.

کد خبر 599454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha